Ga naar inhoud

Draaitabel

samba

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Ik ben een eenvoudige gebruiker van draaitabellen waarmee ik voornamelijk financiële informatie rapporteer aan klanten. Ik probeer het probleem zo eenvoudig mogelijk uit te leggen.

Ik exporteer twee volledige grootboeken van twee klanten uit het administratie pakket Twinfield. Dit levert duizenden regels aan informatie op. Op basis hiervan wil ik rapportage's opstellen. In de basis kan ik de database met info met 1 knop update en de draaitabellen ook.

Echter is het zo dat bij administratie 1 de valuta waarde EURO in kolom basis bedrag verschijnt en dat de kolom rapportage bedrag leeg is. En dat bij administratie 2 de kolom basisbedrag GBP is en rapportage bedrag EURO.

Ik wil graag zonder in de database kolommen toe te hoeven voegen en rappartage opstellen voor administartie 1 en 2 apart en een gecombineerd rapport. Met berekende items heb ik geprobeerd middels als formules dit te realiseren. Als ik alleen administratie 1 of 2 neem (dit doe ik via filters) dan lukt het mij om de juiste info te krijgen. Maar het gecombineerde rapport slaagd niet.

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik heb een bijlage met het voorbeeld toegevoegd.

Bedankt alvast!

Sam 

150707 test.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.