Ga naar inhoud

is desktop overleden?


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

Gast fcbbrugge

Even wat uitleg wat er is gebeurd.

Was met Win10 aan het werken,kreeg één probleem,pc starte terug op deze melding bad_system_config_info

Nog eens op gestart dan melding insert prober boot of zo iets,gaan kijken in BIOS HHD was niet meer zichtbaar,kabels uitgetrokken,goed terug aan gesloten,nog niks!!!

Cmos eruit en jumper verstoken.

Nu gebeurd er niks meer,de fans draaien,geen piep tonen,gewoon zwart scherm,kan niet meer in BIOS.

Ander scherm ook niks.

Wat nu????

moederbord is MSI H55M-E33. 4 GB ram  64 BITS

mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Bij opstart zie ik blauw lichtje heel even branden op moederbord!Heb geen idee of dit vroeger bleef branden.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Nu is er terug leven,heb nog eens alles af gekoppeld,Cmos eruit ,paar uur gewacht.Nu werkt pc wel,hoelang weet ik niet!

Snap het ook niet.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Tot hier geen problemen meer met opstarten,zowel met Win10 als Kubuntu.

Zit natuurlijk met veel vragen, zo als hoe is het probleem gekomen?soms drivers nodig?apparaatbeheer geen meldingen!

Pc is niet echt oud,ook niet jong schat 5a6 jaar,gekregen met XP .

Hier speccy

Hoor het wel.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi fcbrugge,

 

bad_system_config_info kan tal van oorzaken hebben, corrupt register, defect geheugen, defecte HD.

Daar je zegt dat je HD niet meer herkend werd in het BIOS, heb je de kabels al eens gecontroleerd?

 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Hoi Dasle,

Kan je nu al vertellen dat er waarschijnlijk wel rode blokjes gaan zijn!

Gisteren as ik alles van pc had af gekoppeld,quickscan gedaan met Hdtune via docking station op laptop,en rode blokjes,HDD is max 1 jaar oud,gebruik zelden desktop,snap het niet!Ook met Windows laten scannen en repareren,Later als pc terug in levend was,verse install van Win10,scan en fouten herstellen met chkdsk alles ok volgens Windows!

Nu vraag ik je, kan HDD met problemen dan pc totaal in de soep laten draaien?

Want starte op zonder HDD en er gebeurde gewoon niks meer,na drie uur ben ik dan begonnen alleen scherm en toetsenbord,3 lange pieps,normaal geen geheugen aanwezig.

Verder gedaan met eerst één ram latje,kon al terug in Bios,zo verder met de 4 latjes,dan Hdd werd ook terug herkend!

Grote vraag is,heeft het nog zin om kosten te doen?

Ben aan het denken om er SSD te kopen misschien, gaat pc dan sneller zijn als laptop met 8GB ram ook met I5?

Zal zeker de scan uitvoeren!!!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.