Ga naar inhoud

is desktop overleden?


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

Als de HD pas een jaar oud is zou ik zeker proberen gebruik te maken van garantie. En defecte HD kan een pc in de soep laten draaien maar als je ze loskoppeld hoort je pc gewoon te starten als de HD de boosdoener was.

Al heb je enkel een moederbord met processor,  geheugen en grafische onboard of PCIe kaart voor het beeld zou je pc indien gezond gewoon horen op te starten en zou je gewoon weg in het BIOS moeten kunnen.

 

Weet niet of je het al geprobeerd hebt maar het geheugen zou ik zeker ook eens aan de tand voelen met Memtest86+ http://www.pc-helpforum.be/topic/27767-memtest86-geheugencontrole/

Een defect geheugen  latje kan ook zorgen dat je pc zo dood als een pier is, en welke voeding zit in deze pc, een merkvoeding of een low budget voeding.

 

Je kan de spanningen die de voeding levert meten met een multimeter mocht je die hebben. Verder kan je het moederbord visueel controleren op lekke of bolle condensatoren.

Een SSD gaat zo wie zo een grote snelheids boost geven maar of deze desktop zo snel als als een laptop met 8GB RAM en I5 word is moeilijk te beoordelen.

Welke HD zit in deze laptop trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Voeding zal niks speciaal zijn ,ben geen gamer of doe geen video bewerking,zal je morgen meer info proberen te geven!Multimeter nee!

Hd garantie is ook niks had maar 6 maaanden,merk is Mediamax,gedaan met goedkoop te kopen!

 

Welke HD zit in deze laptop trouwens?

Hier speccy van laptop,is dual boot met Win8.1

Natuurlijk door dat Win10 maar in loop bleef met herstellen,dat niet lukte,meerdere keren harde afsluit moeten doen,ben niet zeker maar wel nog in Kubuntu geraakt,nog eens naar Win10 dan was het gedaan!

mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Met Kubuntu mentest86 v4.20 opgestart,was is Linux toch handig :D

Loopt nu al 1.30uur ,Bij Pass zie ik 2,nog geen errors,laat het lopen tot ik je lees!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Na 8uur memtest geen errors heb ik het af gesloten!

Voor de test,heb heel effe blauw beeld gehad,echt geen tijd gehad om het te lezen,pc starte terug op!

Eens in de logboeken gaan kijken(heb niks kennis van)zag wel iets van kritiek fout kernel-power!op datum van vandaag,uur klopt wat blauwscherm!Verder nog wat fouten denk over de HDD.

Ok HDD heeft bad sectors,maar die zijn naar 500GB,is normaal de Linux partitie dan toch,want Windows heeft 500Gb in beslag van de 750 of zie ik dit totaal verkeerd,laat het weten.

Sorry voor mijn vele vragen,maar leer graag bij ook !

Het SSD plan berg ik op!

Dacht meer aan dit

Komt op zelfde neer als laptop,is ook één SSD-cache aanwezig van 32GB,daarmee is die snel!Daar is natuurlijk maar 8GB!

Wonder bij wonder heb ik nog één HDD van 500GB Maxtor,alles groen!!!Natuurlijk ook oud,weet niet hoe die in de kast lag :(

Zeg maar hoe we verder gaan.

mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediamax :hmmmm:  dit is echt de eerste keer dat ik deze merknaam hoor. Is me verder helemaal onbekend.

Die screenshot van HDTune is van de Mediamax harddisk uit je pc, en helaas is ieder rood blokje er één teveel en zou ik overwegen om ze ter vervangen.

 

Het type van de voeding is dit LPK19-30 500 wat dat kan ik op de afbeelding moeilijk zien.

 

Dat je geheugen geen errors veroorzaakt is alleen maar prima te noemen, dan hoeft jij je daar alvast geen zorgen om te maken.

 

Die kritiek fout kernel-power staat daar toevallig 41 achter of bij?

 

Die Seagate SSHD zal  zo wie zo voor een merkbare boost zorgen en je systeem zal sneller reageren terwijl je toch deels van de snelhied van een SSD profiteert en toch voldoende opslag hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Info over kernel-power hopelijk heb je iets aan,wil je meer,zeg maar hoe.

Sorry voor de voeding,als ik zelf foto gaan maken zal het zeker niet beter zijn!

mvgpost-23481-0-65470800-1436564220_thumb.j

 

 

 

post-23481-0-07607400-1436564273_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

 

Langs de merknaam Brilliant Power staat model, kun je op je voeding zien wat daar achter staat, dan vermeld dat even dat is voldoende.

 

Hier kan ik niet echt volgen,naast model nummer staat niks meer,is echt zo als afbeelding!Of moet ik soms de voeding uitbouwen dan om meer te zien?Zal morgen nog eens goed piepen!

Tot hier toe,als ik mee ben,zijn er geen problemen buiten de HDD,misschien nog iets met de voeding?Klopt dit?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.