Ga naar inhoud

gehackt via adobe flash player?

Aanbevolen berichten

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even kijken of we nog wat aan het traag opstarten kunnen verhelpen:

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad Windows.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Navigeer naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder het lijstje met de opstarters die je mag uitschakelen, dit kan je eveneens via Ccleaner door telkens de betreffende lijn aan te klikken en dan aan de rechtse kant van je scherm op Uitschakelen te klikken:

Ja    HKCU:Run    ApplePhotoStreams    Apple Inc.    C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ApplePhotoStreams.exe

Ja    HKCU:Run    ISUSPM    Acresso Corporation    C:\ProgramData\FLEXnet\Connect\11\ISUSPM.exe -scheduler

Ja    HKCU:Run    OfficeSyncProcess    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE"

Ja    HKCU:Run    OneDrive    Microsoft Corporation    "C:\Users\Hp\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background

Ja    HKCU:Run    Sidebar    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

Ja    HKLM:Run    QuickTime Task    Apple Computer, Inc.    "C:\Program Files (x86)\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

Ja    HKLM:Run    SDTray    Safer-Networking Ltd.    "C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDTray.exe"

Ja    HKLM:Run    vmware-tray.exe    VMware, Inc.    "C:\Program Files (x86)\VMware\VMware Workstation\vmware-tray.exe

Ja    HKLM:Run    Windows Mobile Device Center    Microsoft Corporation    %windir%\WindowsMobile\wmdc.exe

Skype start bij jou automatisch mee met Windows op, op mijn systeem is dat niet zo ... wanneer ik Skype wil gebruiken open ik het programma via de snelkoppeling op mijn bureaublad.

Mocht je dat willen, dan kan je Skype uit de opstarters halen ... in Skype ga je via Extra -> Instellingen -> Algemene instellingen en haal je het vinkje weg bij Skype starten bij opstarten van Windows ... bevestig onderaan door op Opslaan te klikken.

Herstart nu je systeem en check nu in Ccleaner of HKCU:Run    Skype    Skype Technologies S.A.    "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun nog actief is, mogelijk moet je hem daar ook nog uitschakelen.

In Ccleaner zit een monitorfunctie ... sommigen vinden die handig, persoonlijk gebruik ik die niet en vind dat overbodige balast.

Wil je die monitorfunctie uitschakelen dan kan dat in Ccleaner via: Options -> Settings -> Run CCleaner when computer starts -> vinkje verwijderen ... en via: Options -> Monitoring -> Enable Active Monitoring -> vinkje verwijderen ... twee vinkjes te verwijderen dus.

Wanneer je GEEN gebruik maakt van geplande back-ups met Norton mag je de volgende ook uitschakelen:

Ja    HKLM:Run    Norton Online Backup    Symantec Corporation    C:\Program Files (x86)\Symantec\Norton Online Backup\NOBuClient.exe

Wanneer je GEEN gebruik maakt van geplande back-ups met Nero mag je de volgende ook uitschakelen:

Ja    HKCU:Run    NBJ    Ahead Software AG    "C:\Program Files (x86)\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"

Je maakt gebruik van WinPatrol ... ik heb dit programma in het verleden bij wijze van test een tijdje in gebruik gehad, maar ik ben niet overtuigd van de eventuele meerwaarde van deze software.

Werk je er graag mee verder dan laat je onderstaande lijn ongemoeid:

Ja    HKCU:Run    WinPatrol    Ruiware LLC    C:\Program Files (x86)\Ruiware\WinPatrol\winpatrol.exe -expressboot

Wil je gedurende een bepaalde periode ervaren of het een grote invloed op het opstarten en de algemene snelheid van je systeem dan kan je deze ook uitschakelen ... mocht je WinPatrol niet meer gebruiken, verwijder deze software dan via Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen.

Benieuwd hoe het met de opstartsnelheid gesteld is nadat je met bovenstaande suggesties aan de slag bent gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle programma's uitgeschakeld, ook Norton backup en Nero NBJ.

Skype laat ik opstarten omdat ik ook opgebeld wil worden.

In ccleaner kan ik "enable active monitoring" niet uitschakelen: ik kan het vinkje niet verwijderen.

"run ccleaner when computer starts" is uitgeschakeld.

Winpatrol ga ik voorlopig nog gebruiken omdat ik het toch interessant vindt gewaarschuwd te worden wat er allemaal gebeurd op uw pc.

De tijd die ik meet is de reboottime.

Vroeger verscheen mijn bureaublad na 2:15, nu na 2:10

Maar het verschil zit hem in hetvolgende: vroeger verscheen Skype in mijn taakbalk na 4:45, nu na 3:45

Het is nadat Skype in de taakbalk verschijnt dat ik mijn desktop kan gebruiken.

Er is een probleem met soluto.Nadat ik de programma"s in cccleaner uitgeschakeld heb en reboot met soluto aktief. Blijkt dat volgens soluto bvb VMWare workstation nog opstart terwijl het in ccleaner uitgeschakeld is.

De boottime volgens soluto is dan ook amper gewijzigt:vroeger boottime: 4:30 nieuwe bootime 4:29

Soluto werkt blijkbaar niet meer korrekt, ik heb soluto dan ook uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp is de situatie dus verbeterd momenteel ? ... wanneer Soluto niet meer werkt kan je die beter verwijderen, weer een beetje ballast minder aan boord.

Welke hardware zit er in deze PC ? ...

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (géén tekstbestand dus !) posten ?

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.