Ga naar inhoud

gehackt via adobe flash player?

Aanbevolen berichten

Mocht je vaststellen dat je OneDrive het niet meer doet, dan kan je die weer inschakelen.

Speccy geeft 2 onstabele sectoren aan op je harde schijf, om je harde schijf te checken mag je het onderstaande uitvoeren:

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden).

• Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

5559db4c85ee6-CrystalDiskInfo.jpg

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klopt, CrystalDiskInfo geeft een waarschuwing, wat inhoudt dat je harde schijf aan het sterven is ... deze sectoren hebben tevens een invloed op de snelheid van deze schijf.

Als tijdelijk lapmiddel kan je in Windows nog een schijfcontrole uitvoeren:

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows opstart.

De onbetrouwbare sectoren worden gemarkeerd als slecht, zodat Windows ze niet langer gebruikt ... je schijf is echter onbetrouwbaar en dient te worden vervangen: stel dus zeker ook al meteen het materiaal dat belangrijk voor je is veilig op een externe geheugendrager.

Jouw WD7500BPKX is er eentje uit de Black reeks van Western Digital ... Western Digital geeft 5 jaar garantie op dit type harde schijven, enig idee hoe oud deze harde schijf is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de chkdsk in verkenner uitgevoerd op c: en heb daarna crystaldiskinfo nog eens uitgevoerd en wat blijkt: er zijn nog altijd 2 pending sector counts (ze zijn niet overgegaan in relocated).

Ik heb dan chkdsk c: /r uitgevoerd ing cmd met een restart en terug daarna crystaldiskinfo: nog altijd 2 pending sector counts.Hoe komt dat?

Ik heb dan een image genomen met macrium reflect van al mijn partities en er kwam geen error dat hij een sector niet kon lezen.Normaal geeft reflect volgens het internet error 23 bij bad sector (read error).

In de event log van chkdsk bij zowel de chkdsk langs verkenner als langs cmd geeft hij de melding:

8K in beschadigde sektoren.

de eerste toegevoegde file is log van chkdsk langs verkenner.

de tweede toegevoegde file is log van chkdsk langs cmd.

Mijn schijf is slechts anderhalf jaar oud.Ik heb die besteld om het internet ik heb echter het papier niet meer dat bij de ontvangst zat.Ik heb nog een schijf van het identiek liggen die ongeveer even oud is maar bijna niet gebruikt is.

chkdsk_verkenner.txt

chkdsk_cmd.txt

post-24860-0-45213600-1437997675_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de schijfcontrole worden de sectoren niet fysiek hersteld: de eventuele aanwezige data verhuist naar onbeschadigde sectoren, maar de beschadigde sectoren blijven dus wel aanwezig.

Jouw WD7500BPKX is volgens zijn serienummer nog onder garantie tot 11 december 2018, ik raad je dan ook aan om contact op te nemen met Western Digital.

55b6289275040-wd.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb western digital lifeguard diagnostic uitgevoerd en de s.m.a.r.t data zeggen geen pending sector count.

Ook the health state is good.

ik heb de extended test uitgevoerd en die heeft bad sectors gevonden die repairable zijn maar de repair is niet gelukt.

ik heb op het internet gezien dat het nogal voorvalt dat er verschil is tussen western digital en crystaldiskinfo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ga ermee akkoord dat bad sectors niet repairable zijn (dit in tegenstelling tot wat western digital lifequard zegt) maar ik vraag mij af: hoe kan je zien dat een bad sector remapped is (zodat windows hem niet meer ziet) door bvb chkdsk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het uitvoeren van een check disk, krijg je melding hoe groot het volume in slechte sectoren - indien aanwezig - is:

55b8f667a69fe-chkdsk_bad_sectors_voor.pn

Wanneer je bij de eerste run de eerder aangehaalde twee vinkjes hebt geplaatst, zou je bij een tweede run van check disk - indien alles goed verlopen - geen meldingen hierover meer mogen krijgen:

55b8f6e7f2774-chkdsk_0kb_bad_sectors_na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij heeft de eerste chkdsk niet gezegd "correcting errors in volume bitmap" en de tweede chkdsk toonde terug "8K in bad sectors".

Dus bij mij is het niet gelukt.

Ook bij western digital lifeguard is de 'repair' niet gelukt.

In ieder geval alvast bedankt voor al uw hulp tijdens deze topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.