Ga naar inhoud

PC Boot met niets meer.


Tweak87

Aanbevolen berichten

Goededag,

 

Na zelf lang prutsen geef ik het op en ga ik men kans wagen op dit forum.

 

Mijn vriendin had een pc aangekocht, haar eerste pc ooit.

 

Alles ging goed en wel , maar het mobo begon wat raar te doen en ik zag ook dat de psu best laag was ( als ik me herinner zat er 250w in)

 

Dus toen maar ander mobotje besteld, mocht niet te duur zijn natuurlijk. Even gezocht en terecht gekomen bij een Asus P5V-X SE.

 

De CPU is een Core 2 Quad q6600, maar er werd mij verzekerd dat die CPU supported was op het mobo.

 

Nu heel de boel geinstalleerd, krijgt POST en kan in de bios, maar daar stopt het dan ook.

 

Booten doet hij niet, usb install van win7 start ook nie, recovery cd werkt ook niet en een ander hdd met win7 werkt ook al niet.

Zelfs met System Recovery , waar je safe mode of normal mode kan selecteren, indien ik daar niet snel een keuze op maak loopt hij vast op dat scherm.

 

Krijg ik het dan toch voor elkaar om safe mode te selecteren hangt hij gewoon vast op CLASSPNP.SYS

 

Mijn eerste gedacht is dat het aan het mobo ligt, maar aangezien het ander mobo op een rare manier het leven heeft gegeven (ie iemand op gaan zitten) kan ik niet direct testen met een ander. En zou graag toch iets meer zeker zijn dat het daar aan ligt vooraleer ik een ander aankoop.

 

Groeten

 

Tweak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je vriendin die pc al geruime tijd geleden (7 jaar geleden?) heeft gekocht. Of kocht ze hem onlangs tweedehands?

De Core 2 Quad Q6600 processor kwam ruim 7 jaar geleden op de markt en hij wordt al 4 jaar niet meer verkocht.

 

Het Asus P5V-X SE moederbord, dat je hoogstwaarschijnlijk tweedehands hebt gekocht, biedt geen ondersteuning voor de Core 2 Quad q6600.

Het bord biedt enkel ondersteuning voor single core en dual/duo core processors. De Core 2 Quad Q6600 processor heeft 4 kernen.

Hier en hier vind je een lijst met ondersteunde processors voor het Asus P5V-X SE moederbord.

 

Als je op zoek gaat naar een ander moederbord (via Marktplaats of iets dergelijks), moet je via de website van de fabrikant van het moederbord dat je dan op het oog hebt, kijken naar supported CPU's.

Ik neem aan dat je het Asus moederbord terug kunt sturen naar de verkoper. Die heeft je blijkbaar verkeerd voorgelicht.

 

Hier heb je een lijst met moederborden die geschikt zijn voor de Core 2 Quad q6600 processor: http://www.game-debate.com/hardware/index.php?pid=19&moboList=Core%202%20Quad%20Q6600%202.4GHz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Porrelaar,

 

Ze kocht hem onlangs 2dehands. Dus mijn vermoeden van het verkeerde moederbord klopt dan.

Dan zal ik dit keer van mijn vertrouwde site maar eens zien wat beter is om te vervangen, het mobo of de cpu :)

 

Merci voor de reply.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.