Ga naar inhoud

CPU Fan start en stopt onophoudelijk, PC werkt normaal


Gast Mathias Papeleu

Aanbevolen berichten

Gast Mathias Papeleu

Hallo,

 

Een paar dagen geleden hoorde ik voor het eerst een vervelend geluid in mijn computer, alsof er elke paar seconden iets blokkeerde.

Toen ik even in de case keek bleek het dat mijn cpu fan altijd stop met draaien, om daarna weer opnieuw te starten voor een seconde of twee.

Dit gebeurt niet altijd, en soms kan ik de fan normaal laten draaien door ze een goed tikje te geven.

 

Hier ook een video om het probleem te demonstreren:

 

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

 

Alvast bedankt,

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mathias Papeleu

Al deze fans staan op "Full On".

Ik zie bovenaan de snelheid van CPU Fan 1 steeds op en neer gaan, dus het gaat om die fan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft deze CPU fan het anders wel goed gedaan, draaide ze wel normaal op snelheid of heb je dit nooit geconstateerd?

Het is mogelijk dat slijtage aan het lager de fan meer weerstand heeft en daarvoor meer spanning nog kan hebben om  te starten en te blijven draaien.

 

Heb je nog een aansluiting op het moederbord vrij om een fan aan te sluiten, sluit de fan anders daar eens op aan en kijk of de fan het zelfde reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mathias Papeleu

Jammer genoeg heb ik nog nooit een computer gebouwd en ben ik niet zo vertrouwd met het vervangen van onderdelen of in dit geval kabeltjes aansluiten.

Ik zal hier morgen eens naar kijken en laten weten hoe het zit.
Alvast bedankt voor de snelle reacties

 

Edit: Deze fan heeft het altijd goed gedaan

aangepast door Mathias Papeleu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.