Ga naar inhoud

Windows 8.1 downloaden en installeren vanaf usb (laptop)

Willem1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier een laptop van toshiba (satellite C660-24Q). Er staat  windows 8.1 pro op. Maar er ontbreekt het één  en ander. Er staan meerdere dingen in het frans. De vorige eigenaar was een franssprekende persoon en hij heeft voor de verkoop iets wat teveel verwijderd denk ik. Ik wil met de de herinstallatie vanaf nul beginnen met een schone lei. De laptop is  voorzien om 8.1 te draaien (4G Ram, 320 HDD). Graag had ik wat meer geweten met wat ik moet beginnen om ten eerste de 8.1 te downloaden want installatie dvd ofzo wordt niet meer meegeleverd denk ik en hoe ik deze moet installeren, wil hem vanop usb installeren. Ik heb al het usb station op de eerste plaats gezet in de Bios, ik hoop dat het FDD gelijkstaat met USB want het is in het frans te doen.

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop is van origine in het frans (dit is te zien aan het toetsenbord). De Bios staat ook in het frans. Er staat een Windows 8.1 pro op in het frans, ik heb reeds geprobeerd om de taal te veranderen, maar niet alles is veranderd in het nederlands. Er staan nog apps op waarvan de naam in het frans blijft, ook MS office 2013 is in het frans. Windows Mail ontbreekt op deze laptop, al weet ik niet of dat standaard in de Windows versie zit. Daarmee dat ik dacht om alles te herinstalleren. 

Deze laptop draait eigenlijk wel redelijk, maar ik wil hem volledig schoonmaken, er staat software op waarvan ik niet weet waarom het erop staat, iets van een decoder ofzo.

Als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen, wordt dan ook overbodige malware, spyware en eventuele virussen ofzo verwijderd? Of kan ik best nog wat kuisprogramma's erop loslaten? En welke dan zoal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de laptop kan terugzetten naar de fabrieksinstellingen is hij in principe volledig clean en moet je enkel nog beschermingsprogramma's (anti-virus, anti-malware en anti-spyware) installeren en geen opkuisprogramma's.

Een goede virusscanner biedt tegenwoordig ook bescherming tegen malware en spyware.

Er zijn goede (en gratis) virusscanners zoals Avira, Avast en AVG.

Je kan de laptop terug zetten naar fabrieksinstellingen, hoe je dat moet doen lees je vanaf blz. 1-12 in deze handleiding.

Indien Windows terug in het Frans zou te voorschijn komen kan je de Taal gemakkelijk omzetten naar Nederlands, hier de handleiding.

Als er daarna nog programma's in het Frans staan, kijk dan eens bij de instellingen of de opties van die programma's of je daar de taal kan aanpassen.

Als je de taal niet kan aanpassen, kan je op zoek gaan naar een nederlandstalige versie om te installeren.

Voor Office kan je de taal niet aanpassen; daarvoor moet je een nederlandstalige versie aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het installeren van een windows versie, moet je kiezen voor je taal en voor je toetsenbord. De taal wil ik in het nederlands, dat is simpel, maar de laptop is een frans model, het is een azerty klavier, maar de rij toetsen net onder F toetsenrij is anders dan een belgisch model, zo staat het @ teken bij de toets met het cijfer nul op. Bij een belgisch model staat dit op de toets met cijfer 2. Nu had ik graag geweten voor welke toetsenbord taal ik moet kiezen als ik wil dat dit klopt, want nu moet ik toets 2 gebruiken om het @ teken te krijgen terwijl het op de toets 0 staat. De andere tekens zoals open haakjes en sluitende haakjes staan ook niet op de plaats waar ze zouden moeten zijn. Ik zou graag vanaf de installatie al juist zitten daarmee of is het nog mogelijk om dit achteraf te veranderen? Nu staat de toetsenbord taal op frans (belgisch) maar het is dus niet de juiste, en ik kan achteraf enkel nog veranderen naar belgisch punt en dat is het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.