Ga naar inhoud

geheime vraag hotmail account

LL89

Aanbevolen berichten

Zoals bij de meesten met een hotmail-account heb ik bij het aanmaken van mijn profiel een vraag en antwoord moeten opgeven voor het geval ik mijn wachtwoord kwijt ben. Nu zou ik echter de mogelijkheid om mijn wachtwoord op deze manier terug te krijgen willen uitschakelen en enkel nog de optie om het naar een ander e-mailadres te zenden over houden.

Op de de pagina's van hotmail waar je je accountgegevens kan aanpassen heb ik al gevonden waar je die vraag kan aanpassen maar ik vind niet waar je die vraag kan uitschakelen. Zou iemand weten waar dit kan?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet het beste is als je het niet gebruit, gewoon onzin in te vullen

Bv: Hoe heet je hond?

5d4g56dfs4g5dxs1v

Nuja dan heb je wel een wachtwoord die je niet kunt onthouden.

Wat velen zullen doen is dan dit ene wachtwoord op meerdere websites/programma's/... gebruiken of het opschrijven denk ik.

Wat je beter kunt doen is een zinvol wachtwoord maken, die iets te maken heeft met een hond, "Hoe Zo Had Ik Dan Een Hond?", dan heb je al iets als "hzhideh?", zoals je ziet telkens de eerste letters van de zin, vervolgens om het iets moeilijker te maken zou je accenten en/of cijfers kunnen toevoegen, als we dan gaan kijken kunnen we bvb van de Hoe van de e een 3 maken, en zo speel je wat verder met cijfers, "h03z0h1d3h0?", zoals je ziet heb je hier nu al staan, "H03 Z0 Had 1k Dan 3en HOnd?" Om het nog moeilijker te maken kun je alsnog accenten toevoegen, zoals je ziet staat er hier al 1 accent in, namelijk het vraagteken. Tuurlijk kan je ook nog simpelweg gaan spelen met hoofd en kleine letters: "H03z0H1d3H0?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuja dan heb je wel een wachtwoord die je niet kunt onthouden.

Wat velen zullen doen is dan dit ene wachtwoord op meerdere websites/programma's/... gebruiken of het opschrijven denk ik.

Wat je beter kunt doen is een zinvol wachtwoord maken, die iets te maken heeft met een hond, "Hoe Zo Had Ik Dan Een Hond?", dan heb je al iets als "hzhideh?", zoals je ziet telkens de eerste letters van de zin, vervolgens om het iets moeilijker te maken zou je accenten en/of cijfers kunnen toevoegen, als we dan gaan kijken kunnen we bvb van de Hoe van de e een 3 maken, en zo speel je wat verder met cijfers, "h03z0h1d3h0?", zoals je ziet heb je hier nu al staan, "H03 Z0 Had 1k Dan 3en HOnd?" Om het nog moeilijker te maken kun je alsnog accenten toevoegen, zoals je ziet staat er hier al 1 accent in, namelijk het vraagteken. Tuurlijk kan je ook nog simpelweg gaan spelen met hoofd en kleine letters: "H03z0H1d3H0?"

LL89 vraagt hoe ze dit kan uitscakelen niet hoe ze een moeilijk ww maakt.

Als je gewoon iet heel lang wat intypt dan is de kans ook groter dat andere mensen het niet kunnen misbruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals filkill zegt gaat het inderdaad niet om mijn wachtwoord zelf, dat is in orde maar om het feit dat als anderen het antwoord op die geheime vraag raden ze mijn wachtwoord kunnen aanpassen waardoor ik niet meer bij mijn eigen mails zou kunnen. Dus ik zou graag de mogelijkheid om het wachtwoord te wijzigen na het beantwoorden van die vraag uitschakelen (de mogelijkheid om het wachtwoord naar een ander mailadres te sturen blijft dan uiteraard over en vind ik veel veiliger).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.