Ga naar inhoud

Geen geluid uit pc


Annelot

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Geluid ontvang ik normaal gezien op 2 manieren: via mijn scherm en via mijn speakers.

Sinds gisteren echter krijg ik alleen nog maar geluid via mijn boxjes.

Alle kabels zijn correct aangesloten.

Ik draai op Windows 8.1 met het uitzicht van Windows XP. Ik gebruik IE 11.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

P.S. Heb reeds via configuratiescherm (- probleemoplossing - hardware en geluid- problemen met het oplossen van audio) geprobeerd. Alsook (systeem en beveiliging - systeem - apparaatbeheer - besturing voor geluid, video en spelletjes). Systeemherstel heb ik ook uitgevoerd.

 

Met dank,

 

Annelot.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie,

 

Dan lees ik: Speakers Realtek High Definition Audio. EN als mededeling: dit apparaat werkt correct.

 

Als ik de kabeltjes wissel krijg ik wèl geluid via m'n scherm maar niet via de speakers. En omgekeerd.

 

Met dank,

 

Annelot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de kabeltjes wissel krijg ik wèl geluid via m'n scherm maar niet via de speakers. En omgekeerd.

 

 

Dus 1 set kabels werkt niet of begrijp ik het verkeerd?

 

 

Open ook eens realtek audio manager en kijk daar de instellingen na, normaal te bereiken via het geluidsicoon naast de klok.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie,

 

Dat weet ik eigenlijk niet (ik begrijp er niets van) aangezien ik kan kiezen tussen muziek uit m'n boxjes of via het scherm. Enkele dagen terug kon ik het volume duidelijker hoorbaar maken door ook m'n speakers te activeren. En, helaas is het het één of het ander...

 

Als ik de kabeltjes wissel krijg ik wèl geluid via m'n scherm maar niet via de speakers. En omgekeerd.

 

De 'manager' vind ik niet...

 

Ik weet ook niet hoe ik hier een bestand kan toevoegen (gemaakt via 'knipprogramma) opdat je het beter zou kunnen beoordelen.

 

Met dank,

 

Annelot.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabels die in bericht 1 aan de boxen hingen zijn zeker in orde. Dus die mag je eens verwijderen en dus  NIET aansluiten.

Sluit dan eens de kabels die oorspronkelijk aan het scherm aangesloten waren (geen geluid)  aan op het scherm en erna eens op de boxen. Wat levert dat op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sluit dan eens de kabels die oorspronkelijk aan het scherm aangesloten waren (geen geluid)  aan op het scherm en erna eens op de boxen. Wat levert dat op?

 

 

clarkie,

 

Helaas levert dat niks op...

 

Bedankt,

Petronella.

 

Je krijgt dus zowel op het scherm als uit de boxen geen geluid met die kabels?

Dan moet je de fout bij die kabels zoeken.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.