Ga naar inhoud

Aanschaf extender

jonati

Aanbevolen berichten

Ik heb een linksys ea6500 ac 1750 dual extender aangekocht.

Nu is de vraag, hoe ik hem best plaats en aansluit.

Nu heb in een router tp link wr 1043 v1 (met niet zo stabiel internet) met vaste aansluiting op modem van telenet (wireless modem 3.0 (docsis), die centraal in mijn huis staat!

- laat ik mijn oude router weg, en plaats ik de nieuwe in de plaats met vaste verbinding?

- of sluit ik,de nieuw wireless in verbinding met oude router of, of, of....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scheelt maar twee letters :) Een extender is geen vervanger voor je router. Het 'vangt" het wifisignaal van je router op en geeft het versterkt door. Let wel, wanneer je de wifi via de router gebruikt is je snelheid wel lager dan welke je router van oorsprong geeft.

Qua plaats in huis is het even gewoon proberen. Zoek in huis waar je signaal van je router nog redelijk is en plaats daar je extender.

Het signaal kun je oa meten met "Wifi-analyser" uit de androidshop (indien je een android telefoon hebt).

En als ik de site van je extender bekijk hebben ze zelf ook een handige ap voor eenvoudige installatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.