Ga naar inhoud

Asus AC-RT68U & Telenet-router


sigpro

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb me enige tijd geleden een Asus router AC-RT68U aangekocht en ben er op zich heel tevreden over.

Deze router heeft de mogelijkheid om een aangesloten opslagmedium toegankelijk te maken via het internet met de optie AiDisk (soort van FTP-server).

 

Maar doordat deze router achter mijn Telenet-router zit, krijgt het natuurlijk een lokaal IP-adres toegewezen.

Van zodra ik dus de optie AiDisk wil activeren, wil deze een domain aanmaken bij de DDNS van Asus (of andere) om daar je dynamisch IP-adres naartoe te sturen zodat je via deze service van gelijk waar je weg naar huis vindt.

En daar loopt het fout natuurlijk want deze installatie zegt dat het geen nut heeft om een lokaal IP door te sturen (wat logisch is).

Aangezien mijn Asus met een lokaal IP zit als WAN-IP, krijg ik het niet opgestart. Ik krijg als respons dat ik achter een Multi-Nat zit en de DDNS hierin niet werkzaam is

 

Telenet reeds gecontacteerd en deze zeggen dat ik wel de Wireless-routing kan afzetten maar niet de bekabelde routing.

Met als gevolg dat mijn Asus een lokaal en niet het externe IP krijgt toegewezen.

Ik heb ook reeds de DMZ op het lokaal IP van mijn Asus geactiveerd zodat hij rechtstreeks bereikbaar is van het internet maar ook zonder veel soelaas.

 

Heeft er iemand ervaring hiermee of enig idee hoe dit euvel te overbruggen?

 

Alvast bedank!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.