Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu sinds enkele dagen problemen met mijn laptop (compaq presario CQ56), ik krijg windows niet meer aan (blijft hangen bij 'windows starten' en start dan automatisch opnieuw) als ik een opstart herstel start blijft hij eeuwig hangen op een blauw scherm. Ik heb automatisch uitschakelen na systeemfout al eens uitgeschakeld en dan krijg ik deze.

' a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

unmountable_boot_volume

if this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears agai, follow these steps:

check to make sure any new hardware or software is properly installed. if this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

if problems continoue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press f8 to select advanced startup options, and then select safe mode.

technical information:

*** STOP: 0x000000ED (0xFFFFA8003041CD0, 0xFFFFFFFFC0000185,0X00000000000000000,0X0000000000000000)'

Ik zat te denken om windows terug te installeren via een USB stick maar het probleem is dat ik nu enkel beschik over een laptop die chromeOS heeft en ik hier dus niet verder mee komt aangezien die geen microsoft bestanden ondersteunt. en kan ik de USB stick dus ook niet bootable maken naar mijn denken.
Ook al gekeken naar format c, maar geen idee hoe ik dit kan doen. In veilige modus raak ik ook niet.
het gaat me vooral om de bestanden die op mijn laptop staan en niet om de laptop zelf. 

Als iemand me hiermee kan helpen zou het geweldig zijn!

Mvg
Steff
Geplaatst:

Controleer eerst eens de staat van de harde schijf. 

Je zal wel even op zoek moeten gaan naar een computer waar je onderstaande cd kan aanmaken.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

Geplaatst:

het probleem is vooral dat ik nu enkel een chromebook tot mijn beschikking heb en deze dus niet beschikt over een cd/dvd ingang. Dit weekend kan ik normaliter wel even gebruik maken van een andere computer.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi, ik heb nu de harde schijf verandert, ik heb de harde schijf van mijn vorige laptop (die nog perfect in orde was, maar de oplader stuk van was) nu in de compaq laptop gestoken, een bootable USB gemaakt en windows terug geinstalleerd met een clean install, nu zijn wel alle drivers weg en krijg ik er geen internet meer op doordat alles weg is.

Kan iemand mij hiermee helpen welke drivers ik moet installeren enzo ik kan enkel dial-up, VPN en broadband connections leggen, maar als ik de gebruikersnaam en paswoord ingeef krijg ik volgende  connecting through wan miniport en daarna de foutmelding:

connection through WAN mniport (PPPOE)..

Error 651: The modem has reported an error

if you continou to receive error messages, you can enable logging for analysis.

iemand die me hiermee kan helpen hoe ik een LAN verbinding kan leggen? Ligt het probleem ergens in de BIOS of?

Geplaatst:

Drivers vindt je op de website van de fabrikant.

Indien je ze zelf niet vindt vermeld je best het volledig modelnummer van je laptop in het volgend bericht. Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

indien niet mogelijk door geen internet bestand-> opslaan alstekstdocument..., dat plaats je dan in je volgend bericht.
Meer info over deze procedure lees je HIER

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.