Ga naar inhoud

Windows 10


Amonra

Aanbevolen berichten

Nog een vraagje: over enkele dagen komt  Windows 10 beschikbaar voor installatie. Ik heb mij aan gemeld . Wat moet ik doen ,wordt mijn Windows 7 Ultimate automatisch verwijdert bij de installatie van Win.10  ???  Hoe gaat dat in zijn werk. Moet ik andere voorzorg maatregels nemen ??

 

 Ramon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je na de upgrade naar Windows 10 nog kunnen terugkeren naar Windows 7, dan zal je inderdaad je voorzorgen moeten nemen door het maken van image van je huidige installatie.

 

Om welke reden(en) wil je van je Windows 7 vanaf stappen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen enkele reden om je te laten meeslepen door Microsoft en stabiel en betrouwbaar besturingssysteem zoals Windows 7 in te ruilen tegen een nog onbekend Windows 10, tenzij je de "mode" wil volgen en proefkonijn wil worden ... zie ook hier.

 

Het gaat om een upgrade, je vertrekt dus vanuit je bestaande besturingssysteem.

 

Belangrijk is om de nodige back-ups te voorzien op een externe geheugendrager: bladwijzers, lijstje met geïnstalleerde software, contactpersonen, mails, documenten, foto's, etc ... deze moest je eigenlijk sowieso preventief al hebben op minimum 2 externe dragers.

 

Wil je toch voor W10 willen gaan, maak dan zeker een image / schijfkopie van je bestaande installatie zodat je steeds weer terug kan keren naar W7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een beetje belachelijk dat je moet "reserveren" voor Windows 10. Moesten wij "reserveren" voor de service pack van Windows 7, die zo belangrijk was? Reserveren voor een Windows-Update... Alsof er de 29ste miljoenen mensen tegelijk Windows 10 zouden moeten hebben en als je niet reserveert de update veel later op je computer wordt geinstalleerd. Dat wordt toch gewoon uitgerold? Het is een hele marketingmachine, en iedereen loopt er in.  Tablets van Microsoft verkopen slecht en door Windows 10 erop te zetten en gratis weg te geven hopen ze dat het een topproduct wordt... ?

 

Ik zou gewoon enkele dagen/weken wachten NA de release en op internet lezen wat de mensen ervan vinden.  Windows 10 zou een combinatie zijn van Windows 7 en Windows 8.1 . Zo zouden de tegeltjes verschoven worden naar het startmenu.  Ook zou je virtuele desktops kunnen aanmaken (dat bestaat al lang als programma maar waarom zou je dat gebruiken??)  

 

Een reden om toch Windows 10 te installeren kan zijn dat men belooft dat het systeem vlugger opstart. En dan heb ik het over de mensen met nog een ouderwetse harde schijf. 

Er kunnen behoorlijk wat bugs inzitten.  Er wordt wel gezegd dat men  Windows 10 uitgebreid getest heeft.

 

Ik zou Windows 10 zeker niet afschrijven, maar het feit dat het een update is van Windows 8.1 en er dus ook elementen van Windows 8.1 maakt me niet erg blij...  

We'll see. Maak vooral een volledige backup van je huidige systeem, zodat je eventueel nog terugkunt als Windows 10 je niet bevalt of te instabiel lijkt, wat dus kan ! 

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Wat moet ik doen ,wordt mijn Windows 7 Ultimate automatisch verwijdert bij de installatie van Win.10  ???  Hoe gaat dat in zijn werk. Moet ik andere voorzorg maatregels nemen ??

 

Uw versie wordt niet verwijderd, maar geüpdatet.  Uw persoonlijke bestanden, afbeeldingen, geïnstalleerde programma's, enz... blijven allemaal nog werken op je pc.

Het kan zijn dat je misschien via Windows Update de update van Windows 10 ongedaan kunt maken, maar dat moet ik nog eens nalezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus , dank voor de goede uitleg .

ik blijf maar bij mijn Windows 7

 

Graag gedaan Amonra !

 

Bij Windows 7 blijven is inderdaad op dit moment de verstandigste beslissing. ;)

 

Als je binnen dit topic geen verdere vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.