Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een laptop uit 2008 met Windows Vista. Maar ik ben die eigenlijk beu, veel te veel nadelen. Op mijn desktop heb ik Windows 7 geïnstalleerd en ik heb daar de officiële installatie-cd van.

Is het mogelijk om die Windows 7 op mijn laptop te zetten? Desnoods wil ik daar ook alles voor formatteren als dat de enige manier zou zijn.

Kan iemand me dan mss helpen bij de stappen die ik moet volgen? Ik print niet via mijn laptop ofzo, zijn geen toestellen op aangesloten, dus die 'probs' heb ik allemaal al niet. 

Dank bij voorbaat. 

Verdorie, dacht dit in subforum 'Windows 7' geplaatst te hebben, maar toch in 10, dus mag verplaatst. Excuses.

aangepast door ward01
Geplaatst:

Je topic werd verplaatst naar Windows 7, zo blijft het forum overzichtelijk.

Een installatieschijf, da's al een goed begin voor het installeren van Windows 7 ... maar, beschik je ook over een geldige activatiesleutel voor Windows 7 ?

Welk is het merk en de volledige type-aanduiding van je laptop ? .. je vindt deze gegevens op de onderzijde van het toestel, de originele verpakking, de aankoopfactuur.

Geplaatst:

Je topic werd verplaatst naar Windows 7, zo blijft het forum overzichtelijk.

Een installatieschijf, da's al een goed begin voor het installeren van Windows 7 ... maar, beschik je ook over een geldige activatiesleutel voor Windows 7 ?

Welk is het merk en de volledige type-aanduiding van je laptop ? .. je vindt deze gegevens op de onderzijde van het toestel, de originele verpakking, de aankoopfactuur.

Yep, die heb ik.

221220141596.jpg

Geplaatst:

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (géén tekstbestand dus !) posten ?

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Geplaatst:

Ik heb de website van Freshbook eens bekeken ... zij werken niet met Windows maar met een aangepast besturingssysteem dat gebaseerd is op Xubuntu, een Linuxdistributie. De harde schijf wordt vervangen door een SSD, wat sowieso aan elke PC een boost geeft.

Valt zeker in overweging te nemen, maar ik vind op de website niet meteen een duidelijke opgave van de kostprijs terug ... er wordt vermeld wat een 90 minuten sessie €139 kost inclusief 60GB SSD ... Linuxdistributies zijn gratis en een SSD van 60GB (wat ik zéér krap vind qua ruimte, ik bouw steeds 250 - 256GB SSD's in in Windows laptops) koop je reeds voor minder dan €45.

Of zo 1 sessie voldoende is wordt echter niet duidelijk vermeld, maar je kan je natuurlijk altijd informeren en bevragen om deze onduidelijkheid weg te nemen.

Wil je van Windows afstappen, dan zou Zorin OS een mooi alternatief kunnen zijn ... collega Hensyr is goed thuis in Zorin OS en zou je daarmee kunnen begeleiden: je koopt zelf een SSD aan, bouwt hem in of je gebruikt de aanwezige harde schijf ... Hensyr zou je dan kunnen begeleiden met de installatie van het besturingssysteem en de gewenste software.

Een mooi alternatief lijkt me, wat sowieso goedkoper zal zijn dan Freshboek: de enige investering zou dan de eventuele aankoop van een SSD zijn.

Bekijk het eens, ik stuur ondertussen Hensyr een berichtje met de vraag om de website en jouw topic eens te bekijken.

Geplaatst:

Ok heel erg bedankt.

Btw, zou het nog mogelijk zijn om Windows 7 te installeren op mijn laptop?

Verlies ik met die Zorin OS veel mogelijkheden in vgl met Windows Vista? 

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Verlies ik met die Zorin OS veel mogelijkheden in vgl met Windows Vista?

Als je geen speciale programma's gebruikt,is Zorin zeker één aanrader,gebruik het zelf.

Trouwens je kan Zorin testen zonder te installeren ,in live,werkt wel beetje trager,maar zo krijg je toch één idéé van het OS.

En zo als Asus zegt Hensyr kent heel goed Zorin!

mvg

Geplaatst:

Btw, zou het nog mogelijk zijn om Windows 7 te installeren op mijn laptop?

Waar je - om te beginnen - op dit moment al zeker mee aan de slag kan is het oplossen van de hoge temperaturen van je laptop, zie je Speccy-logje ... je hebt hier twee mogelijkheden ... ofwel wordt jouw laptop niet gebruikt op een gladde, harde en stofvrije ondergrond, ofwel is hij toe aan een ontstofbeurt omdat te hoge temperaturen van een laptop meestal worden veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe alvast het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken ... bij jouw laptop is de ventilator vlot te bereiken langs de onderzijde van het toestel, zie deze handleiding voor de demontage.

Windows 7 kan ... MAAR: er is momenteel slechts 2GB RAM geheugen aanwezig en da's te weinig om een 64-bits Windows 7 vlot te gebruiken.

Je processor ondersteunt 64-bits architectuur, daar is alvast geen probleem te verwachten ... maar wil je die richting uit, dan zal je het RAM geheugen moeten upgraden, anders wordt het een 32-bits Windows 7.

Bijkomend mogelijk probleem ... Packard Bell biedt drivers aan voor jouw laptop, MAAR géén drivers voor Windows 7 ... enkel voor Windows Vista.

Normaliter werken Vista drivers onder Windows 7, maar 100% zekerheid kunnen we daar op voorhand helaas niet over bieden.

Dan blijkt als toemaatje uit je Speccy-logje nog een mogelijk probleem met de harde schijf, wat mogelijk doorslaggevend kan zijn ... daar mag je het onderstaande voor uitvoeren:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.