Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals u kan zien kun u uw Zorin OS bureaublad geheel naar uw wensen aankleden en gebruiken.

Dit is het mooie aan Zorin OS

Mocht er iets niet duidelijk zijn of hebt u vragen rond de installatie, open dan een topic en stel gerust uw vraag.

Geplaatst: (aangepast)

Kijk eens bij Zorin Menu / Configuratiecentrum / Tekstinvoer

Staat Belgisch bovenaan in de lijst boven Engels?

Zo niet: selecteer Belgisch en klik op het pijltje onderaan de lijst naar omhoog om Belgisch bovenaan te zetten.

Daarnaast kan u ook zien welke toetsen combinatie u kan gebruiken om te wisselen tussen beide invoertalen.

De super toets is de toets met het Windows vlaggetje

Om te wisselen tussen invoertalen druk de supertoets en de spatietoets in

aangepast door Hensyr
Geplaatst:

Ward01,

Is het gelukt om de invoertaal goed te zetten?

Dan is er nog iets.

Standaard zal er in een installatie van Linux, of het nu Ubuntu, Mint of Zorin is, gekozen worden voor de vrije x.org.nouveau driver voor uw grafische ondersteuning. 

Het is dan beter om over te schakelen op de niet vrije driver van de fabrikant van uw grafische kaart.

In uw geval is dat de Nvidia GeForce 8400M G en daarvoor wordt de driver nvidia-304 gebruikt.

U kan dit instellen via "Extra stuurprogramma's"

Ga naar Zorin Menu / Systeemgereedschap / Voorkeuren en klik op Extra stuurprogramma's

Er wordt naar beschikbare stuurprogramma's gezocht even geduld.

Als de lijst tevoorschijn komt selecteert u de juiste driver uit de lijst en klikt u op de knop "Wijzigingen doorvoeren".

Na installatie even best de laptop her-starten.

Geplaatst:

Kijk eens bij Zorin Menu / Configuratiecentrum / Tekstinvoer

Staat Belgisch bovenaan in de lijst boven Engels?

Zo niet: selecteer Belgisch en klik op het pijltje onderaan de lijst naar omhoog om Belgisch bovenaan te zetten.

Daarnaast kan u ook zien welke toetsen combinatie u kan gebruiken om te wisselen tussen beide invoertalen.

De super toets is de toets met het Windows vlaggetje

Om te wisselen tussen invoertalen druk de supertoets en de spatietoets in

Onbegrijpelijk eigenlijk Belgisch stqqt vqnboven in de lijst en rechts onderqqn stqqt Be in de tqqkbqlk ;qqr toch typ ik dus ;et qwerty

Geplaatst:

Ward01,

Is het gelukt om de invoertaal goed te zetten?

Dan is er nog iets.

Standaard zal er in een installatie van Linux, of het nu Ubuntu, Mint of Zorin is, gekozen worden voor de vrije x.org.nouveau driver voor uw grafische ondersteuning. 

Het is dan beter om over te schakelen op de niet vrije driver van de fabrikant van uw grafische kaart.

In uw geval is dat de Nvidia GeForce 8400M G en daarvoor wordt de driver nvidia-304 gebruikt.

U kan dit instellen via "Extra stuurprogramma's"

Ga naar Zorin Menu / Systeemgereedschap / Voorkeuren en klik op Extra stuurprogramma's

Er wordt naar beschikbare stuurprogramma's gezocht even geduld.

Als de lijst tevoorschijn komt selecteert u de juiste driver uit de lijst en klikt u op de knop "Wijzigingen doorvoeren".

Na installatie even best de laptop her-starten.

Ik heb gekowen voor nvidiq304 en niet voor nvidiq304-updqtes

Geplaatst:

Onbegrijpelijk eigenlijk Belgisch stqqt vqnboven in de lijst en rechts onderqqn stqqt Be in de tqqkbqlk ;qqr toch typ ik dus ;et qwerty

Wat zijn de eerste 4 letters op uw toetsenbord? 1 azerty of 2 qwerty? geef antwoord met de cijfers 1 of 2 

Ik heb gekowen voor nvidiq304 en niet voor nvidiq304-updqtes

dat heb je goed begrepen Ward01

Geplaatst: (aangepast)

Even andere laptop moeten opstarten, want na de installatie van nvidia304 blijft het beginscherm van Zorin steeds maar 'doorschieten'. Soms verschijnt even dat scherm waar je voor gastsessie kan kiezen en vlak erboven ook je paswoord kan ingeven, maar ik krijg de kans niet om iets te doen. Het schiet meteen weer door naar een zwart scherm en zo is dat nu al een kwartier bezig. 

aangepast door ward01
Geplaatst:

Dat is zeer spijtig nieuws Ward01, hieruit blijkt dat de driver van nvidia dus niet werkt!

Geef me wat tijd uit te zoeken hoe we dit ongedaan kunnen maken.

Daarna kijken we verder wat betreft uw toetsenbord

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.