Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De simpelste manier om dit te doen is als volgt:

• ga naar start > systeemgereedschap > voorkeuren > klik op Extra stuurprogramma's 
  • wacht even tot het nieuwe venster gevuld wordt met mogelijke drivers
  • selecteer "NVIDIA binary driver - version 340.76 van nvidia-340 gebruiken (niet-vrij, getest)"
  • klik op de knop Wijzigingen doorvoeren
  • nadien even de computer herstarten
Geplaatst:

De simpelste manier om dit te doen is als volgt:

• ga naar start > systeemgereedschap > voorkeuren > klik op Extra stuurprogramma's 
  • wacht even tot het nieuwe venster gevuld wordt met mogelijke drivers
  • selecteer "NVIDIA binary driver - version 340.76 van nvidia-340 gebruiken (niet-vrij, getest)"
  • klik op de knop Wijzigingen doorvoeren
  • nadien even de computer herstarten

Start nu wel op in tegenstelling tot vorige keer.

Als ik aansluit op tv met hdmi-kabel, staat op pc-kanaal, geeft ie nu helemaal geen signaal en zwart beeld. De eerste keer (zonder iets van andere driver te installeren) kreeg ik wel nog iets van connectie en de blauwe achtergrond, maar kon ik voor de rest geen acties ondernemen.

Geplaatst:

Bij tweede poging wel gelukt, maar scheelt iets met de resolutie. Op tv zie ik enkel een uitvergroot deel van het blauwe buroblad van Zorin waardoor ik niet naar het menu kan gaan of geen pictogrammen zie staan op tv. Is dat via pc dat ik die resolutie moet aanpassen? Andere laptop gaf wel meteen juiste formaat op tv en via windows Vista op deze laptop kwam het ook beter overeen, niet helemaal, maar toch voor 90%.

Geplaatst:

zorg dat de tv met hdmi-kabel aangesloten is en ga op de laptop naar Nvidia settings:

start > systeemgereedschap > beheer > klik op NVIDIA X Server Settings

klik in de linker kolom op: x server display configuration

en in de rechter kolom kan u nu het beeldscherm selecteren en de resolutie aanpassen

Geplaatst:

zorg dat de tv met hdmi-kabel aangesloten is en ga op de laptop naar Nvidia settings:

start > systeemgereedschap > beheer > klik op NVIDIA X Server Settings

klik in de linker kolom op: x server display configuration

en in de rechter kolom kan u nu het beeldscherm selecteren en de resolutie aanpassen

Ok, daar ben ik, maar lukt me precies niet echt. Het scherm dat ik nu zie op tv is dus véél te groot voor mijn tv-scherm. Wat moet ik dan kiezen? Configuration? Selection? Resolution? En wat is dat daar met die 'auto' en moet ik naderhand apply doen of Save to X configuration file? Enfin, het is me dus nog niet gelukt om het scherm op maat van de tv te krijgen. 

Geplaatst: (aangepast)

Ja ok, maar snap het nog niet. Ik zie niks veranderen. Wat moet ik best kiezen? En moet ik op apply drukken of ...?

aangepast door ward01
Geplaatst: (aangepast)

Daarin de Position kan u dan kiezen of het beeldscherm rechts of links van het moederscherm staat.

Ok cava. Het komt ongeveer overeen. Valt nog een klein lijntje vanonder buiten het tv-beeld. Geen idee hoe dat nog op te lossen valt. Is op dit moment niet storend voor de werking. 

aangepast door ward01
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.