Ga naar inhoud

Melding probleem harde schijf


Aanbevolen berichten

Kan ik ergens een link vinden hoe ik de harde schijf eruit haal en de nieuwe erin plaats. (Misschien met foto's)

Zou het toch samen met mijn zoon willen proberen. Heb nog een laptop en wanneer het tegenslaat sparen voor een nieuwe.

Maar kan een goede leerschool zijn.

 

In elk geval bedankt voor alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klonen is inderdaad de minst omslachtige operatie ... het kan met MiniTool Partition Wizard (download begint automatisch na een vijtal seconden) via de functie Migrate OS to SSD/HD Wizard.

 

Bijkomend heb je nog een adapter nodig - zoals bijvoorbeeld deze - om de nieuwe HDD via USB te verbinden met de PC ... wanneer het klonen is voltooid voer je in MiniTool nog een Rebuild MBR uit op de pas gekloonde HDD (bevestig je keuze door op Apply te klikken, zie deze video) en ben je klaar om de nieuwe HDD in te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt ervan af wat er precies op die herstelschijf staat natuurlijk ... kan een herstelschijf zijn zoals de Windows herstelschijven in dit topic, maar het kan ook een herstelschijf (of meerdere) zijn die nodig is (zijn) om de PC terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen.

 

Kan je er iets van terugvinden in de handleiding van de PC ?

 

Indien je het merk en de type-aanduiding post kan ik wel eens kijken of ik een handleiding van je PC kan terugvinden op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind, via de Dell handleidingen die ik kan terugvinden, niet meteen specifieke info over die herstelschijf terug.

 

Mocht je ze gevonden hebben, dan mag je ze in je CD/DVD-station stoppen en een afbeelding maken van de bestanden die hierop aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.