Ga naar inhoud

Register opkuisen via CCleaner en Adwcleaner?

Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gebruik regelmatig CCleaner en Adwcleaner voor algemene opkuis van mijn pc.

Ik stel vast dat bij Adwcleaner automatisch ook de register wordt opgekuist (met automatisch ook vinkjes om de resultaten te verwijderen)

Bij CCleaner gebeurt het niet automatisch, maar geeft wel de mogelijkheid om ook de register op te kuisen.

Is het wel veilig om zonder nadere kennis van zaken (ik dus) de register te laten opkuisen door deze programma's?

Ik weet wel dat er een logje wordt opgeslagen moest het verkeerd lopen, maar niettemin, is het niet beter om het risico te vermijden door géén register opkuis door te voeren tijdens een standaard opkuis?

Bij voorbaat dank voor uw mening.

Jojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de standaardinstellingen gebruikt, zijn beide programma's absoluut betrouwbaar (met nog een lichte persoonlijke voorkeur voor de registercleaner van CCleaner, omdat je daar de backups nog als extra veiligheid hebt). Een registeropkuis dien je - bij CCleaner - niet noodzakelijk met dezelfde regelmaat te doen als de gewone opruiming. Eén registerclean per maand moet zeker volstaan bij normaal gebruik van de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor snel antwoord.

Ik doe eigenlijk maar om een aantal weken een gewone opkuis. Dat kan dus blijkbaar wat frekwenter gebeuren... 

En om de maand dus ook eens een registeropkuis.

Als er na registeropkuis wat fout mocht lopen dan horen jullie het wel om mij uit de problemen te helpen. 

Ik weet waar ik moet zijn voor mij computervraagjes :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je om een aantal weken slechts een gewone opkuis doet (en dat geen massaal resultaat oplevert), mag je dat best zo houden. Heb je een massaal aantal bestanden (bvb. in CCleaner), dan mag je dat wat sneller doen. Maar de registeropkuis moet zeker niet zo frequent gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hallo,

graag nog een laatste vraagje.

Windows 7 bevat een "Disk Cleanup"... Aangezien jullie andere programma's voorstellen (zoals CCleaner...) om een clean up door te voeren, betekent dit dan ook dat die Windows Disk Cleanup eigenlijk ontoereikend, zeg maar onvoldoende is om de computer netjes te houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.