Ga naar inhoud

Ongeldige installatiekopie


Aanbevolen berichten

We hebben Combofix uitgevoerd. Daarbij ging de pc inderdaad opnieuw opstarten, weer met F8 in de veilige modus gekomen. Nu krijgen we na het opnieuw opstarten de foutmelding: 

 

RunDLL

Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van iernonce.dll

Iernonce.dll is geen geldige win32 toepassing. 

 

Inmiddels nog een keer ComboFix gedraaid en nu komt er wel gewoon een log. Zie bijgaande.

 

 

 

 

 

 

ComboFix.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update. Het gaat duidelijk beter, maar er zijn nog wel wat problemen.

 

In het logje van ComboFix stond dat een geïnfecteerde versie van mswsock.dll gevonden was en opgelost. Tenminste, zo lazen wij het. Dus de pc net maar opgestart. Dit lukte zonder foutmeldingen!

 

We hebben een paar dingen gedaan:

 

- Snelle scan laten draaien van Windows Defender.

Niks gevonden. Maarja, die vond gister ook niks dus daar hebben we niet zoveel vertrouwen meer in. 

 

- De stappen gevolgd van de eerste post van Kape, over Java.

Alle oude versies van Java verwijderd zonder problemen. Internet werkte ook weer naar behoren dus op de geïnfecteerde pc Java kunnen downloaden. Via Firefox zegt de Java website dat we de nieuwste versie hebben. Chrome geeft nog wat moeilijkheden daarmee.

 

- League of Legends verwijderen, vanwege de vele "zwevende bestanden" die de pc wilde fixen.

Dit gaat niet. Hij geeft aan dat League of Legends niet geïnstalleerd staat, maar deze staat wel in de software lijst. We hebben deze handmatig verwijderd, voor zover we zagen.

 

- League of Legends opnieuw installeren.

Hij zegt dat er iets niet goed is geïnstalleerd waardoor dit niet lukt. We houden dit dus toch maar even af tot de volgende stap.

 

Het probleem lijkt dus nog voort te zetten, maar er is wel heel duidelijk verbetering!

 

Hebben jullie misschien tips om dit in de toekomst te voorkomen? We gaan niet naar vage sites, downloaden niks van onbetrouwbare sites, hebben altijd Windows Defender en een firewall aan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.
Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCleaner hebben we gedraaid. In eerste instantie vond hij talloze problemen. De tweede keer vond hij er nog maar 6.

 

Inmiddels is CCleaner 8 keer gedraaid en dezelfde 4 problemen blijven gevonden worden. Deze lijken allemaal iets met Avast te maken te hebben.

 

Avast staat wel in onze software lijst, maar als we het proberen te verwijderen krijgen we de volgende foutmelding via de uninstaller van Avast zelf: "er is een fout opgetreden bij het deïnstalleren van het product."

 

Dropbox kunnen we overigens ook niet verwijderen, we krijgen een zelfde soort foutmelding.

 

Windows Media Player kunnen we niet openen, maar hebben we niet geprobeerd te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late update, erg druk gehad.

 

tl;dr - Weer een stapje verder, maar nog niet opgelost.

 

Bedankt voor de tip Kweezie Wabbit, dit werkt inderdaad! Hiermee hebben we Avast, Dropbox, League of Legends en nog wat dingen die problemen gaven uninstalled.

 

CCleaner nog een keer gedraaid, deze gaf toen geen problemen meer aan. Weer een stap de goede richting in.

 

Als we een bestand proberen te openen (video ofzo) krijgen we de melding "uitvoeren vanaf de server is mislukt" (bestand staat gewoon op de lokale schijf). MediaPlayer en VLC crashen als we iets willen openen.

 

Hebben we nog een optie om hier iets aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLC hebben we op deze manier verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dit werkt inderdaad. Dropbox; hetzelfde verhaal. League of Legends installeren we nu, voorlopig zonder problemen ook.

 

CCleaner zegt "No issues found" :)

 

Media Player daarentegen blijft dus diezelfde foutmelding geven, omdat we die niet opnieuw kunnen installeren.

 

Het lijkt erop dat het grote probleem opgelost is, maar niet de schade die veroorzaakt is. De meeste programma's kunnen we opnieuw installeren, maar WMP dus niet bijvoorbeeld.

 

Binnenkort krijgen wij een update voor Windows 10. Zou deze upgrade misschien de problemen oplossen? Of is het juist onverstandig om deze update te installeren?

aangepast door Egwene
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de WMP kan het volgende nog proberen.

 

Ga naar configuratiescherm - programma's verwijderen.

Klik daar aan de linkerkant op de link windows onderdelen in- of uitschakelen.

Zoek naar mediaonderdelen en dubbelklik er op.

Haal het vinkje weg bij windows madia player.

Klik op ja om te bevestigen.

Klik dan OK en wacht tot het onderdeel verwijderd is.

Herstart de pc en ga dan opnieuw naar de windows onderdelen.

Ga naar mediaonderdelen en dubbelklik er op.

Zet het vinkje bij windows media center (windows madia player wordt dan automatisch mee aangevinkt)

Klik dan OK en wacht tot het onderdeel opnieuw geinstalleerd is.

Herstart de pc en kijk of WMP nu wel correct werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.