Ga naar inhoud

Laptop start niet op, continu korte pieptonen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een Dell Inspiron die niet wil opstarten, ik geraak ook zelfs niet meer in de bios. Hij geeft bij het inschakelen geen beeld en je hoort continu korte pieptonen.

Heb de HDD al eens verwijderd en ook de RAM vervangen met RAM uit een andere laptop.

Het moederbord heb ik al eens verwijderd uit de laptop maar op het eerste zicht geen eigenaardigheden op te merken.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ik heb een vermoeden dat dit aan het moederbord/CPU ligt?

Zijn hier (eenvoudige) oplossingen voor?

 

Heb geprobeerd om een kort filmpje toe te voegen om het piepen te laten horen maar dat lijkt helaas niet te lukken.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb weet van de beep codes maar wat ik gek vind is dat de laptop blijft 'beepen'. Is dit normaal?

Ik had verwacht dat hij éénmaal enkele beeps zou geven om aan te tonen wat er mis is. ( Om dan zo te bepalen met de beep codes wat er mis is.) Maar hij blijft echt continu beepen, steeds een zeer korte beep, weer enkele seconden tussen en terug een beep. Zelfs na een 10-tal minuten staat hij nog te beepen.

Of komt dit gewoon overeen met "# of beeps = 1" en blijft hij dit steeds herhalen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest het inderdaad zo zijn dat deze herhalende enkele beep overeenkomt met: "BIOS ROM checksum in progress or failure", dan veronderstel ik dat het moederbord vervangen zal moeten worden?

Of zijn er nog andere on-board oplossingen hiervoor?

 

Hebben jullie een idee waar ik aan moederborden kan geraken? Heb even wat gezocht op internet maar vind niets relevant.

Moederbord dat in mijn laptop zit (dell inspiron 17-3721) is een: vaw11 la-9102p   -   Rev 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt er inderdaad op dat het gaat om die ene beep die vervanging van het mobo beveelt. 

vervangers worden zo te zien eigenlijk alleen in china aangeboden, en daar zou ik toch wat huiverig voor zijn.

wellicht kan je op marktplaats zo'n laptop op de kop tikken. er zijn regelmatig buitenkansjes met valschade, kapot scherm enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.