Ga naar inhoud

[OPGELOST] USB horror verhaal !!!

ELR

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden rook ik een sterke brandlucht in mijn living. Na een paniekerige zoektocht bleek die uit mijn PC te komen. De USB fiche aan de voorkant zat scheef. Waarschijnlijk heb ik met mijn been de connector half los geduwd. (de PC kast stond onderaan mijn computermeubel). Ik heb onmiddelijk de stroom afgesneden en de PC opengevezen. Het frontpaneel begon langs de buitenzijde te smelten,. binnenin trof ik nog kleine vlammetjes aan...:argh:....

En toch..... sloeg mijn goede oude PC niet tilt... De USB verbinding was stuk,....alsook de DVD drive...Verder werkte alles optimaal.....:-)...

Uit voorzorg ben ik dan toch maar voor een nieuwe computer beginnen sparen... Dankzij de eindejaarsperiode en een paar gulle familieleden had ik snel het nodige bijeen. Ik wou het noodlot nog tarten door een extra harde schijf toe te voegen,..en alzo mijn beperkte opslagcapaciteit te omzeilen..maar het mocht niet zijn.. ERROR,...system 32,..dll,....en nog meer fraais...

Amen en uit.

Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een gloednieuwe laptop... De grote oude doos draaide op XP,...het nieuwe slank en modieus geval draait op VISTA....

Ik heb de HD uit mijn gesneuvelde PC gehaald en hem in een USB case gezet... Alles werkt perfect.. Ik kan elk bestand weer terugvinden....

En nu mijn vraag....

Hoe kan ik al mijn e-mail adressen + mails + al mijn bookmarks weer importeren?? (Thunderbird en Mozilla)...

PPPPff,...Ik heb al alles geprobeerd...

MVG,

Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je in afwachting van de versie nummers van firefox / thunderbird wel al de locatie geven waar je je e-mails, bookmarks gaat terug vinden:

Firefox:

<schijf> \ Documents and Settings \ <Windows login/gebruikersnaam> \ Application Data \ Mozilla \ Firefox \ Profiles \ <profiel, semi random string>

Thunderbird

<schijf> \ Documents and Settings \ <Windows login/gebruikersnaam> \ Application Data \ Thunderbird \ Profiles \ <Profielnaam>

LET OP! hier staan je mails, als je deze bestanden corrupt maakt, is het gedaan met je e-mails.

Sla ze nog even op, op een andere fysiek medium, sla ze nog eens op op een usb-stick voor je begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor firefox kan ik u een bijkomend advies te geven om te laatste versie te downloaden; daarbovenop installeert u de plugin 'Foxmarks'

Deze maakt een online kopie van als uw bladwijzers en optioneel wachtwoorden en worden telkens gesynchroniseerd wanneer u er nieuwtje aan toevoegd.

Heel handig als je door omstandigheden alles kwijt bent, je logt gewoon in en hop al je bladwijzers terug. Je kan dit voorbeeld ook gebruiken om je bladwijzers op meerdere pc's hetzelfde te houden.

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.