Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hensyr,

Hier heb je het tweede topic ivm de laptop. Als je wil kan ik een nieuw specy-logje maken en hierin plaatsen.

We waren dus bezig aan de laptop he? De cd/dvd deed het niet, dus misschien kunnen we eens met een opstartbare usb-stick proberen.

Groeten,

ComputerDude

Geplaatst:

Hey ComputerDude,

Welkom terug.

Ondertussen heb ik reeds een handleiding geschreven voor het maken van een opstartbare USB stick met Linux er op: http://www.pc-helpforum.be/topic/59256-zorin-tip-het-downloaden-en-gebruik-van-unetbootin/

Zorg dus voor een USB stick van 5 GB en formatteer die eerst in bestandssysteem FAT32 (snelformatteren is goed).

Lees zorgvuldig de handleiding.

Bij twijfel of vragen eerst hier duidelijk verwoorden en dan gaan we verder.

Geplaatst: (aangepast)

Dag Hensyr,

Alles gevolgd zoals je gezegd had. Na wat laden en wachten,  komt er echter een foutmelding te voorschijn.

Failed to start the X server (your graphical interface). It is likley that is not set up correctly. Would you like to view te X server output to diagnose the problem?

Ik heb dan op "Yes" gedrukt om de output te tonen.

Ik kreeg het volgende te zien.

55bc952b19979-20150801_102110.jpg

Ik was toen even weg en toen ik terugkwam was de foutcode verdwenen (zonder op exit te drukken) en zag ik het volgende:

55bc9675d1918-20150801_113805.jpg

aangepast door Asus
nickname Hensyr
Geplaatst:

Hey Computerdude,

Het laatste dat u zag is een command prompt.

Kan u daarin eens het volgende intikken:

sudo spkg-reconfigure -p high xserver-xorg

wat is het resultaat?

kan u kiezen voor "Vesa" te gebruiken ja of neen?

Geplaatst: (aangepast)

Ik zie typ fouten, in je sudo!!!

Zo als één :

Je moet letterlijk de tekst van Hensyr over nemen!

mvg

aangepast door fcbbrugge
Geplaatst:

het zit zo, er is een probleem met de driver van uw grafische kaart op deze laptop.

Linux mint kan die niet juist configureren

restart de laptop

boot van usb

en kies in het start venster van Linux mint om de live omgeving te starten in compatibility modus

als u de keuze krijgt om vesa te selecteren doet u dit dan.

ik kan moeilijk volgen wat er juist allemaal afspeeld bij jou op de laptop, dus kan je beter stap voor stap uitleggen wat er gebeurd en wat je hebt gedaan

Geplaatst:

Ik heb gekozen voor de "Compatibility mode". Ik kreeg toen wel de mogelijkheid niet om vesa te selecteren.

Na heel wat laden krijg ik uiteindelijk dezelfde foutmelding: Failde to start x server. (OUTPUT=Volledig hetzelfde dan in het vorige bericht).

Dan eindig ik weer op een commandprompt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.