Ga naar inhoud

Verbinding Wi Fi

Lipton

Aanbevolen berichten

Als ik via de WI FI verbinding wil maken, staat er dat er geen netwerken beschikbaar zijn. via een externe netwerk adapter zijn er echter wel wifi netwerken te vinden, maar niet via de interne.

Ik zou graag de interne gebruiken want ik zit nogal krap bij lege USB poorten.

WiFi router en USB stick zijn beide van Sitecom:

Router: Sitecom WLR-2100

usb adaptor: WLA-2000 Wireless Network USB Micro Adapter N300 X2

Interne adaptor: Broadcom 802.11ac

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die staat al ingeschakeld.

Heb ook al verscheidene keren geprobeerd hem te verweideren in apparaatbeheer en opnieuw te installeren helpt ook niet. Probleem oplossen lukt ook niet.

Heb al de wifi router gereset, maar ik denk niet dat het aan de router ligt, want hij vangt ook de wifi van de buren etc niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kán natuurlijk dat het interne ding kaduuk is. dat zie je nog wel eens bij atheros-dingetjes, maar dit zou de eerste broadcom zijn in mij ervaring.

wil je per se intern, dan kan je vervanging overwegen, dat is niet zo moeilijk, want met een paar schroefjes losmaken kan je 'm in vrijwel elke laptop bereiken.. zie info: http://nl.hardware.info/reviews/2525/wifi-chip-tuning-vervang-je-wlan-adapter

kijk eens met je merk&type laptop bij replacedirect.nl dat kan nooit extreem duur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De adapter zou werken op een oudere bestuuringssysteem. Bij OS windows 8 en later, zouderen er problemen optreden met de drivers.

Ik kreeg als raad te wachten tot ze nieuwe drivers aanbieden. De recentste driver die ik kon vinden is echter al meer dan 1 jaar oud. Dus ik betwijfel of die nieuwe drivers op korte termijn zullen uitkomen.

Heb ook wat oudere drivers proberen te installeren, maar dit hielp ook niet.

Soms iemand anders die dit probleem ook heeft/had en een work around heeft gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.