Ga naar inhoud

Met de handen in het haar...


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet het even niet meer...

Sinds een week is onze Norton anti virus verlopen.

Omdat we niet echt spelletjes spelers zijn,(meer dan wat facebooken en op 2de hands spulletjes site's zitten doen we niet),dachten we niet terug een nieuwe te kopen.

Het verwijderen op zich was al bijna onbegonnen werk.Na lang zoeken en proberen is mijn man daar toch in geslaagd.

Maar sindsdien hebben we een hele hoop problemen,en ik denk aan een virus.

Constant krijgen we kleine en grote pop-ups van "populaire deals" of "beste deals" wat je sluit maar direct weer terug komt.

We kunnen niet meer naar taakbeheer of een systeemherstel uitvoeren(er komt een bericht dat dit is uitgeschakeld,maar als je probeert te gaan waar je hem moet inschakelen,krijg je weer een neiuwe pop up dat dit niet kan)...

We kunnen ook niks meer downloaden zoals een nieuwe antivirus software.Ik raak tot uitvoeren maar dan doet hij niks meer.

Er komt ook eerst een andere pagina tevoorschijn(iets over windows 7 opschonen)alvoor ik op de officiële site van de virusscanners raak(avast,zelf hijack this...)

Ik weet niet meer waar aan of waar af en zit volledig vast :-(

Weet iemand stap voor stap hoe ik dit opgelost zou kunnen krijgen?

Is er kans dat de virus en probleem weg is als we de pc formateren?

 

Alvast bedankt,

 

Groeten,

 

Katrien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pookiepooh,

 

welkom op PCH !

 

voer je onderstaande dingen eens uit - als je logje er staat verwittig ik de ontleders ervan wel.

 

 

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

. aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit moeten doen via veilige modus.Het lukte anders niet.Ook niet om het bestand toe te voegen aan dit forum.

Als ik het bestand gewoon wou openen kreeg ik dit als resultaat ;

Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Ik heb dus zoals ik al zei in veilige modus met netwerkverbinding toch het bestand kunnen openen zonder problemen en aan het forum toegevoegd.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc};c
{0696f815-a3a9-490a-bb14-9ec3350b1276};c
C:\Program Files (x86)\TelevisionFanatic;fs
{336D0C35-8A85-403a-B9D2-65C292C39087};c
C:\Program Files\Web Assistant;fs
{5d79f641-c168-40df-a32f-bacea7509e75};c
{cb41fc95-f1b3-4797-8bb6-1012ff62abba};c
{c98d5b61-b0ea-4d48-9839-1079d352d880};c
.1265835822;s
Csrcc;s
daugava Updater;s
C:\Program Files\daugava;fs
Web Assistant Updater;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{336D0C35-8A85-403a-B9D2-65C292C39087}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{336D0C35-8A85-403a-B9D2-65C292C39087}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{5d79f641-c168-40df-a32f-bacea7509e75}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{cb41fc95-f1b3-4797-8bb6-1012ff62abba}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"daugava"=-;r64
"daugava64"=-;r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\TelevisionFanatic Browser Plugin Loader];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\TelevisionFanatic Search Scope Monitor];r64
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {8E9E3331-D360-4f87-8803-52DE43566502};c

C:\Program Files\Web Assistant;fs

C:\Users\katrien\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\Mail\extensions\64ffxtbr@TelevisionFanatic.com;fs

C:\Users\katrien\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\Mail\extensions\{ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc};fs

C:\Windows\SysNative\tasks\Cawlez;fs

C:\Program Files\daugava;fs

C:\Windows\Sysnative\Tasks\Cawlez;fs

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.