Ga naar inhoud

fotoapparaat kan geen verbinding maken met laptop


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste vrienden,

 

ik probeerde vandaag wat foto's over te zetten naar men laptop maar dit lukt blijkbaar niet meer.

 

Ik maak verbinding met usb kabel en op het fototoestel komt eerst de melding: er wordt verbinding gemaakt en na een tijdje meldt het fototoestel: kan niet aansluiten op computer.

Vroeger werkte dit perfect en er is bij mijn weten niets veranderd.

 

Ik ben even gaan kijken bij apparatenbeheer. Daar vind ik bij: andere apparaten: HP Photosmart (dus het toestel wel terug) maar als ik daar op klik staat bij algemeen: dit apparaat is niet juist geconfigureerd.

 

Er staat bij andere apparaten nog andere zaken zoals microsoft virtual WIFI miniportadaptor 3 en ook 4 en ook nog PCI apparaat. Overal staat een icoontje bij met een uitroepteken.

 

Ikzelf heb windows 8 en het fototoestel is al vrij oud het is een HP Photosmart E337. Maar tot voor kort had ik geen porblemen.

 

Kan ik iemand mij helpen aub? alvast bedankt!

 

Geplaatst: (aangepast)

Kan je de camera testen op een andere computer?

 

Je mag ook onderstaande uitvoeren.

Ga naar apparaatbeheer.
Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.
Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.
Herhaal dit voor alle usb controllers.
Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.
De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

aangepast door clarkie
Geplaatst:

Dag Clarkie,

 

Allereerst bedankt voor jouw reactie.

Het fototoestel werkt wel op een andere laptop.

Ondertussen heb ik de installatie van de usbcontrollers ongedaan gemaakt en heropgestart. Resultaat bleef hetzelfde.

 

Ook met mijn gsm kan ik geen bestanden meer overzetten. Ook deze is niet terug te vinden op men laptop.

Geplaatst:

Thx Clarkie

 

Het herstelpunt lijkt te zijn  mislukt. Deze melding kreeg ik althans :-(

Nu ik moet zeggen dat ik blijkbaar maar kon teruggaan tot 15/7/2015 hetgeen denk ik niet voldoende lang zou geweest zijn.

Door het mislukken, heb ik het herstelpunt dan maar ongedaan gemaakt...

Ik ben wel een leek in die dingen hoor sorry :-(

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

 

 

 

 

Ik ben even gaan kijken bij apparatenbeheer. Daar vind ik bij: andere apparaten: HP Photosmart (dus het toestel wel terug) maar als ik daar op klik staat bij algemeen: dit apparaat is niet juist geconfigureerd.

 

 

 

Klik er eens op met de rechtermuisknop en kies verwijderen, herstart dan de laptop.

Probeer ook eens op een andere poort.

 

Indien het probleem nog niet opgelost is .... kan je de camera terug vinden in de verkenner?

Geplaatst:

Beste Clarkie,

 

Ik weet niet hoe het komt, maar vandaag werkte plots weer alles perfect? Heb er nochtans niks aan gedaan behalve wat jij me hier gevraagd hebt.

Ik snap er niets van.... plots was het toestel terug te vinden in de verkenner, maakte hij automatisch verbinding met de pc ....

Ik begrijp er niets van....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.