Ga naar inhoud

Laptop gaat niet verder dan Dell laadscherm


Lott90

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend heb ik helaas een geïnfecteerd bestand gedownload en sindsdien werkt mijn laptop niet meer naar behoren. Ik kom niet verder dan het Dell laadscherm. Als ik op F2 of F12 druk gebeurt er dan ook niks. Het laadt gewoon niet.

Vandaag heb ik de harde schijf er uitgehaald en met Hiren het een en ander uitgeprobeerd. Zonder de harde schijf kwam ik namelijk wél verder dan het laadscherm.

Ik heb enkele bestanden kunnen redden door de harde schijf aan te sluiten op mijn PC en wil nu Windows opnieuw installeren. Ik heb de cd en noem het maar op, maar ik kom dus niet zo ver dat de cd opstart. In de bios heb ik de opstartvolgorde al veranderd: geen verschil.

Hopelijk weet iemand hier wat ik nu kan doen, want ik ben ten einde raad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Windows Vista cd, dat is momenteel geïnstalleerd. Het liefst zou ik "upgraden" naar Windows 7, waar ik ook de cd van heb. Daarnaast een cd met drivers en utilities, maar daar kan ik nu niet veel mee.

Het is een Dell Studio XPS M1640.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upgrade uitvoeren van Vista naar Windows 7 met een geïnfecteerde harde schijf doe je beter niet, je kan best een volledige ( zuivere) installatie naar Windows 7 uitvoeren indien de installatieschijf daarvoor geschikt is.

 

Volgens de handleiding moet je op de F12 tokkelen (meerdere malen drukken) als het Dell logo verschijnt.

Selecteer  in de opstartlijst het cd/dvd station en druk op enter en druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd.

 

Drivers kan je via deze link downloaden. Begin met de chipsetdriver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boot options wordt dikgedrukt. F2 zorgt ervoor dat setup dikgedrukt wordt. F8 doet niks, net als alle andere toetsen. Alleen escape doet iets, dan staat er "press to enter setup". Als ik dan op enter druk wordt die tekst dikgedrukt, maar wederom gebeurt er niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 3 foto's. Op 1 foto zie je het laadscherm waarop ik op F2 heb gedrukt. Op de tweede foto zie je het scherm als ik op escape druk in het laadscherm. En op de 3e een foto van datzelfde scherm waarbij ik wederom op F2 heb gedrukt om naar de setup te gaan.

post-32633-0-99725700-1438798914_thumb.j

post-32633-0-89281600-1438798943_thumb.j

post-32633-0-84939600-1438798969_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.