Ga naar inhoud

Hoe veilig is internetbankieren?

Asus

Aanbevolen berichten

Je kan overal waar je wil je geld beheren en uitgeven. Tenzij misschien op plaatsen waar er amper internet is. Hoe zit het tegenwoordig met de veiligheid van dat mobiel bankieren?

Niet iedereen is blij met de fantastische dienstverlening die internetbankieren heet. Onlangs nog verklaarde een van mijn buren (een man van rond de 30) dat hij nog liever door de regen met de fiets naar de bank in het centrum rijdt, dan dat hij online moet bankieren. De eerlijkheid gebiedt me wel om te zeggen dat die anekdote diende om een verhaal over hoe hard hij computers haat te illustreren, en niet zozeer over hoe hard hij internetbankieren haat. Toegegeven: ik vind internetbankieren ook vooral leuk om te kijken hoeveel geld er op mijn rekening staat, en minder om rekeningen te betalen. Maar ik betaal gewoon niet graag rekeningen.

Dat nakijken hoeveel geld je nog (of niet meer) hebt, kan tegenwoordig ook eender waar. Zowat alle banken hebben een degelijke app, waarmee je (bijna) alles kan doen wat je op je computer kan doen. In de meeste gevallen beperkt dat zich vooral tot het nakijken van je saldo, want om transacties te doen heb je vaak nog je kaartlezer nodig. Dat is vervelend als je op de trein even snel wat geld wilt overschrijven, maar het zorgt ook voor een stevige beveiliging. Hoe mobieler internetbankieren wordt, hoe belangrijker immers de beveiliging.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

Bron: zdnet.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.