Ga naar inhoud

Window 8.1 loopt soms vast.

Aanbevolen berichten

Mooi, over het vastlopen lijkt voor nu opgelost te zijn, nadat  de script welke uitgevoerd is in zoek.exe heb ik geen vast lopers meer gehad.

Het is nog te vroeg om te juichen, de tijd zal het moeten zeggen.

Ik heb nog wel een vraag, vorige keer had ik een laptop die vervelend deed en op hulp hier in het forum gevraagd,  dezelfde procedure uitgevoerd als bij mij nu.

In de script welke ik toen moest uitvoeren in zoek.exe zat er een verwijzing naar Wondershare, bij mij nu is dat ook het geval, is Wondershare een programma dat veel problemen veroorzaakt !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wondershare is er inderdaad eentje wat ik persoonlijk niet graag op een PC zie staan ... en het daarom ook telkens verwijder als er problemen gemeld worden. Maar ik besef wel dat er heel wat liefhebbers van zijn. Een optie is dan ook om het opnieuw te downloaden - als ook jij het liever op de PC hebt - en daarna eens te kijken of er weer problemen opduiken. Is dat niet het geval dan kan je dit progje er gewoon laten opstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape heel erg bedankt.

Hoe zit dat met dat script ! 

Is daar ook een programma er voor, zodat ik zelf zo een script kan uitvoeren die precies gebalanceerd is voor mijn pc.

Er staan daar vaak standaard waarden in, en zo nu en dan verwijzingen naar prog's en web adressen.

Hoe kom je aan die gegevens met cijfertjes en lettertjes.

Ik heb niet het illusie dat ik dat dan ook zou kunnen, maar ik wil proberen om het een beetje te begrijpen van hoe en wat, ben best een beetje nieuwsgierig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de werking van bvb. zoek.exe uitleggen zou een lang verhaal worden. Het herkennen van besmettingen en/of ongewenste bestanden of registeronderdelen is 1. gebaseerd op wat persoonlijke studie en 2. na x aantal jaren malwarebestrijding ook al op een pak ervaring. Om van nul te beginnen bestaat er wel een Nederlandstalige opleiding op het Nederlandse forum HijackThis.nl. Weliswaar een beetje stil blijven staan in de manier van opleiden, maar met nog steeds een uitstekende basis om verder te gaan en uiteindelijk tot een degelijke malwarebestrijder uit te groeien.

Indien je alle suggesties na de logjes van leden-met-problemen naast elkaar legt, zal je al wel een aantal gelijkenissen ontdekken, maar binnen de opleiding worden een aantal tools aangereikt om daar ook verdere oplossingen voor aan te bieden. Wil je daar instappen, kan je je gewoon aanmelden via dat forum.

En wat de cijfers en letters betreft: die worden allemaal gevonden in de logjes die we vragen, om te beginnen met RSIT en later ook met zoek.exe. Deze resultaten laten ons toe om dan - exclusief voor elk probleem - een verschillende aanpak uit te werken.

Vermits in jouw geval de zaakjes weer prima in orde zijn, rest er nog één ding: de gebruikte tools verwijderen. De manier waarop je dit mag doen, volgt in het volgende bericht. Daarna mag je dit topic afsluiten door bovenaan op "Modereer Onderwerp" en "Sluiten" te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape, heel erg bedankt voor je ondersteuning.

Ook bedankt voor je duidelijk uitleg.

Ben net gebeld door mijn zoon, zijn laptop doet ook raar, van de week kom ik waarschijnlijk hierop terug voor ondersteuning van genoemde laptop.

Ik zal dit topic sluiten.

Nogmals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.