Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello,

Mijn computer hapert om de paar seconden en dan kan ik zo'n 5 seconden niks doen. Zowel bij het kijken van filmpjes, surfen, typen, ... hapert de computer. PC is wel al zo'n 7 jaar oud en ik denk dat het misschien mijn processor is die niet meer behoorlijk werkt. Voor ik eventueel een nieuwe processor/pc koop wil ik eerst kijken of er eventueel nog een andere oplossing is.

Intel Core 2 Quad CPU Q9450 2,66GHz

4 GB Ram

NVIDEA Geforce GTX 650 Ti

Windows 7 Ultimate SP1
64 bitsbesturingssysteem

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Mvg,

Baba

Geplaatst:

Dag baba,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (géén tekstbestand dus !) posten ?

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Geplaatst:

Kan je beide harde schijven eens testen met CrystalDiskInfo ?

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden).

• Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

5559db4c85ee6-CrystalDiskInfo.jpg

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Geplaatst:

Ik had er voordien ook al last van. Ik kan wel een update doen naar Windows 10, maar ik weet niet of mijn pc dit aankan en of dit het probleem eventueel zou oplossen. Maar ik kan het eventueel wel proberen.. ?

Geplaatst:

Als je Windows 7 gebruikt - door Microsoft nog tot 14 januari 2020 ondersteund - raad ik op dit moment een upgrade naar Windows 10 (nog) niet aan, integendeel zelfs.

Je had er voordien last van, maar was het opgelost meteen na de herinstallatie ?

Geplaatst:

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Leden statistieken

• Aantal leden
      40.819
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    wibo123
    Registratiedatum
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.