Ga naar inhoud

ssd-cache


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

In het BIOS dien je de SATA mode selection in te stellen op AHCI.

 

Om over te schakelen naar AHCI is een kleine register ingreep nodig voor dat je in het BIOS over schakelt naar AHCI.

 

Volg eerst de handelingen beschreven in het tweede bericht van dit topic > http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-hardware/how-can-i-make-ide-to-ahci-in-windows-8/d2cbad22-6306-4764-984a-cea5e97b8d11

 

Als je dat gedaan hebt herstart je systeem en wijzijg in het BIOS de SATA mode in AHCI en start je pc opnieuw op.

 

Laat maar weten of dit zover wil lukken en of je terug in je Windows kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AHCI is gelukt!

Heb dan poging gedaan met de rapid storage,nu ging dit wel verder,de app stond in het startscherm,maar wilde niet werken!

Herstart gedaan,liep natuurlijk weer mis!

Met systeemherstel terug werkend gekregen,terug aanpassing gedaan in register,zodus pc staat nu zo als je hebt gevraagd!

Het is weer aan u :)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Hewlett-Packard HP Pavilion 15 Notebook PC met 1 hdd van 500gb waar orgineel wondows 8 op stond.

Die hdd wilde ik wisselen met een ssd 120gb die uit m'n vorige laptop kwam en heb toen een adapter met die hdd van 500gb inplaats van m'n dvd-rom gedaan.

Ik kreeg niet eerder windows 7 ultimate geinstaleerd voordat ik m'n 2de hdd had los gekoppeld.

Ik kreeg ook steeds die melding dat m'n systeem eisen niet voldeden (erg frusterend)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen Win7!!!

Vorige keer is het gelukt,met de link in bericht 1,waar jij waarschijnlijk ook uitkomt.

Dacht echt dat het gelukt was,omdat de app er was.

Zou één install in AHCI helpen???Of in register nog iets aanpassen?

mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was toen op de site van Medion.

Die van intel ook al geprobeerd,maar nog niet in AHCI,zal het nog eens doen.Wel vraagje nog moet ik de chipset ook nog eerst doen???

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.