Ga naar inhoud

Verschillende iconen op mijn desktop werken niet meer.‏


Aanbevolen berichten

  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op Registeren vervolgens op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
IObit;a
IObit;z
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding heeft geen invloed gehad op de verwerking van zoek.exe

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Documents and Settings\admin\Favorites\Download IObit Freeware.url;f
C:\Documents and Settings\NetworkService\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.iobit;f
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache];r
"C:\\Program Files\\IObit\\IObit Malware Fighter\\IMF_ActionCenterDownloader.exe"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache];r
"C:\\Program Files\\IObit\\Advanced SystemCare 7\\ASC.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache];r
"C:\\Program Files\\IObit\\IObit Malware Fighter\\IMF_ActionCenterDownloader.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache];r
"C:\\Program Files\\IObit\\Advanced SystemCare 7\\ASC.exe"=-;r
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek-results 27-08-2015b.txt

 

C:\Documents and Settings\admin\Favorites\Download IObit Freeware.url;f
C
:\Documents and Settings\NetworkService\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.iobit;f
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache];r
"C:\\Program Files\\IObit\\IObit Malware Fighter\\IMF_ActionCenterDownloader.exe"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache];r
"C:\\Program Files\\IObit\\Advanced SystemCare 7\\ASC.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache];r
"C:\\Program Files\\IObit\\IObit Malware Fighter\\IMF_ActionCenterDownloader.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\MUICache];r
"C:\\Program Files\\IObit\\Advanced SystemCare 7\\ASC.exe"=-;r

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit alle openstaande vensters.

  • Dubbelklik op AdwCleaner om te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

# AdwCleaner v5.004 - Logfile created 28/08/2015 at 09:25:52

# Updated 26/08/2015 by Xplode

# Database : 2015-08-25.1 [server]

# Operating system : Microsoft Windows XP Service Pack 3 (x86)

# Username : admin - ADMIN-696419DC2

# Running from : C:\Documents and Settings\admin\My Documents\Downloads\AdwCleaner (1).exe

# Option : Cleaning


 

***** [ Services ] *****

 

 

***** [ Folders ] *****

 

 

***** [ Files ] *****

 

 

***** [ Shortcuts ] *****

 

 

***** [ Scheduled tasks ] *****

 

 

***** [ Registry ] *****

 

[-] Key Deleted : HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006ee092-9658-4fd6-bd8e-a21a348e59f5}

[-] Key Deleted : HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{006ee092-9658-4fd6-bd8e-a21a348e59f5}

 

***** [ Web browsers ] *****

 

 

*************************

 

:: Winsock settings cleared

 

*************************

 

C:\AdwCleaner[C4].txt - [1759 bytes] - [16/08/2015 10:00:50]

C:\AdwCleaner[R1].txt - [3896 bytes] - [19/02/2013 14:41:41]

C:\AdwCleaner[s1].txt - [4004 bytes] - [19/02/2013 14:42:37]

C:\AdwCleaner[s4].txt - [1551 bytes] - [16/08/2015 09:58:08]

 

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C5].txt - [1183 bytes] ##########

 

AdwCleanerC5 28-08-2015.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.