Ga naar inhoud

pc blokkeerd


Aanbevolen berichten

Hoe kan dat nu ineens . Wat lees ik me toch nu .

Onze pc is nog maar 3 jaar oud .

Hoe komt het dat hij nu zeg maar stervende is .

Hebben wij iets verkeerd gedaan komt dat door een virus waar komt dat vandaan .

En wat zijn dan die instabiele sectoren ? .

Ik schrik me een bult .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je PC is niet stervende, enkel je harde schijf en dat staat los van de gebruiker. :)

 

Hoe lang deze harde schijf het nog gaat uitzingen is onvoorspelbaar, maar feit is wel dat je je moet voorbereiden op een mogelijk crash door zo snel mogelijk alles veilig te stellen ... moet je eigenlijk sowieso al doen op regelmatige basis.

 

Medion geeft - indien aangekocht bij Aldi - 3 jaar garantie, controleer je aankoopbewijs eens en neem in voorkomend geval morgen contact op met Medion Support.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hij is niet gekocht in de aldi . Wij hebben hem in Maastricht in een pc winkel gekocht en hebben daar maar 2 jaar garantie gehad .

Kunnen jullie met specifieke programmaatjes zien wat er nog goed is aan de pc .

Ik vraag dit omdat er lang geleden ook een probleem was met de pc en dacht dat ze toen vertelde dat de video kaart ook wat aan was .

Dus zou nu wel willen weten als moederbord en processor en videokaart en wat zit er nog allemaal in als dat in orde is .

En als er wat stuk is of gaat hebben jullie een voorstel wat ik er in zou kunnen laten zetten daar ik er niets van ken . Wil natuurlijk niet dat ze me weer rommel verkopen wand dat gevoel heb ik nu wel  .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus even voor de duidelijkheid ik moet alleen de harde schijf laten veranderen .

En de videokaart ? .

 

Heeft u een voorstel welke ik kan nemen van harde schijf .

 

Kan hier ergens op de site ook bijstand krijgen om dit zelf te doen .

 

Ik heb ooit zelf de dvd brander zelf vervangen bij een xp is dit ongeveer het zelfde ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw PC zit momenteel een Seagate Barracuda Green ST1500DL003 ... in de reviews van dit type harde schijven klagen de gebruikers regelmatig over de betrouwbaarheid.

 

Je hebt drie mogelijkheden: ofwel kloon je je huidige harde schijf naar de nieuwe harde schijf ... ofwel installeer je Windows van A tot Z opnieuw ... ofwel zet je - indien aangemaakt - een image van je huidige Windows installatie op de nieuwe harde schijf.

 

Als vervanger voor jouw huidige HDD zou ik voor een Western Digital Black WD2003FZEX 2TB gaan: kostprijs = +/-  €140 ... werk je met een kloon of met een image, dan dien je nadien de grootte van de partities aan te passen.

 

Heb je met dergelijke ingrepen geen enkele ervaring dan is het aangewezen dat je hiervoor ten rade gaat bij een goede PC-hersteldienst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.