Ga naar inhoud

Laptop start moeizaam.

Aanbevolen berichten

Hallo, daar ben ik weer terug.

Heb van alles een backup gemaakt, het duurde super lang.

Nu ga ik een recovery schijf maken van het laptop zelf, daarna kan ik eventueel alles leeg halen van het laptop, opnieuw Windows installeren en dan kijken hoe de laptop zich gedraagt.

Ik heb HD tune laten lopen in Qick scan en zo te zien niets te vinden:

post-17747-0-29395000-1441717179_thumb.ppost-17747-0-84773500-1441717218_thumb.ppost-17747-0-31419900-1441717247_thumb.ppost-17747-0-94083300-1441717302_thumb.p

Let op ! error scan zijn 2 plaatjes er van de bovenkant en de rest van onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gevreesd is je HDD (harde schijf) defect. Is jouw toestel nog in garantie? (2 jaar).

Doe nog eens een extra HDD controle om zeker te zijn:

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden ! ).

• Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

55d598872d33f-CrystalDiskInfo.jpg

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je HDD is duidelijk aan vervanging toe. Deze ligt dan ook aan de oorzaak van jouw probleem.

Is jouw toestel nog binnen garantie? Indien zo dien je je naar de winkel te begeven zodat zij de nodige herstellingen gratis kunnen uitvoeren.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als tijdelijk lapmiddel kan je in Windows nog een schijfcontrole uitvoeren:

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.

55d4c0f16aa0f-CHKDSK_schijfcontrole.jpg

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows opstart, je kan op deze manier alle partities checken.

De onbetrouwbare sectoren worden gemarkeerd als slecht, zodat Windows ze niet langer gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb nog 1 jaar garantie.

En schijfcontrole had ik al gedaan voordat ik mij hier al had aangemeld.

Ik zal de gegevens van mijn pc verwijderen en dan met ccleaner de vrijgekomen ruimte verwijderen.

Probeer eerst herstelschijven te maken, windows opnieuw installeren en kijken hoe het opstart, gaat niet goed dan terug naar winkel brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

1 Heb kopietjes (2x voor het geval dat !) van de bestanden gemaakt,

2 Harde schijf C: zo goed als leeg

3 Harde schijf F: ook zo goed als leeg.

4 Heb met CCleaner de vrijgekomen ruimte in beiden stations overschreven en systeemherstel verwijdert.

5 CrystalDisk geeft nog steeds waarschuwing.

6 HDTune heb ik laten lopen in langzaam modus, nu de harde schijven leeg zijn ging het een stuk sneller en wel met vele MB p/s en daarvoor was het met   

KB's.

7 Heb de schijven met de programma van HP welke op laptop staat gecontroleren, die gaf geen melding van kapotte harde schijf.

8 Ik heb ook geprobeerd om met een DVD van Seagate  de harde schijf via de Dos modus te controleren, daarvoor in het BIOS, DVD aangemerkt als eerst 

boot, echter het opstarten uit DVD gaat voorbij en Windows komt er aan, nu de laptop zogoed als leeg is start hij wel oke.

Oke ik heb nu nieuwe test gemaakt met een zo goed als leeg laptop gemaakt welke ik nu hier post zodat je kan zien wat de waarden nu zijn:

post-17747-0-13628400-1442306753_thumb.j

post-17747-0-71990200-1442306781_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.