Ga naar inhoud

Netwerkproblemen, computers werken langzaam etc...

Gast b0ries

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik wil graag een netwerk opzetten met:

• Een windows XP (zie onderaan voor specificaties) (PC)
  • Een windows vista "..." (LAPTOP)
  • Externe harde schijf
  • XBOX360
  • Netwerkprinter (via een netwerkserver)
  • ROUTER&MODEM

Ik heb op het moment een netwerk, waarin alles wel werkt, maar lang niet optimaal natuurlijk. Ik heb alles een vast IP gegeven. De printer werkt alleen als iemand (van mijn familie) eerst het programma opent en dan de printer 'connect'-en, om iets te kunnen printen/scannen. De XBOX360 moet verbinding kunnen maken met het(/de?) multimedia Center(s?) van Vista (&XP?) (wat niet lukt).

De problemen:

1. ik ben pas 16 en heb geen vader of moeder die iets van de computer snapt. Ik kan eigenlijk alles wel vinden, maar hoe kan ik zoiets nou optimaal laten draaien (én draaiende houden...)?
  2. Mijn windows xp (vista begint ook al) is vrij traag, hoe hou ik mijn systeem getweaked? Of moet ik nieuw besturingssysteem kopen? (en deze getweaked houden?)
  3. Hoe kan ik een zwervend profiel aanmaken tussen de windows xp en vista, zodat iedereen dezelfde bestanden en instellingen op beide computers houdt?
  4. Hoe kan ik een map maken met muziek of afbeeldingen (zoals foto's van vakantie etc) die bij iedereen in de map afbeeldingen staat? (en dan geen snelkoppeling?)
  5. Kan ik mijn windows XP upgraden naar Vista?
  6. De schijven met besturingssystemen zijn kwijt, wat nu?
  7. Hoe kan ik het programma Digitus zo instellen dat er gelijk geprint kan worden zonder verdere omhaal?
  8. De XBOX360 kan geen verbinding maken met de mediacenters.
  9. Moet ik een Administrator account aanmaken, en daarbij accounts voor ons allemaal? (waarbij niemand rechten heeft?)
  10. Ik heb niet het juiste stuurprogramma voor de beeldschermadapter van mijn windows XP.
  11. Ik heb hulp nodig bij het goed (EN VEILIG) instellen van mijn router en modem. Ik snap vrij weinig van de termen die op de routerpagina(192.168.0.1) worden gegeven.

Windows XP

• Home versie 2002 Service Pack 3
  • Pentium 4CPU 3.00 GHZ
  • Kloksnelheid: 3.00 GHZ, 3.00 GB
  • Beeldschermadapter: NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache
  • Monitors: Plug en Play monitor (wordt aangegeven in "Apparaatbeheer")

Windows Vista

• Home Premium 2007 Service Pack 1
  • Processor: Intel® Core2 CPU T5300 @1.73GHz 1.73Ghz
  • Geheugen(RAM): 2,00 GB
  • Type: 32-bits besturingssysteem

Externe harde schijf

• NDAS MAXTOR STM316021 SCSI Disk Device
  • XIMETA NDAS Device Management versie 3.40.1604.12108 LENA Private

XBOX360

• Elite systeem

Netwerkprinter

• Canon Pixma MP130
  • Netwerkserver: Digitus DN-13008

ROUTER&MODEM

• Sitecom 54g Turbo
  • 4 uitgangen ethernett
  • B&G voor draadloos (ingesteld op G)

IP-lijst loopt van 192.168.0.45 t/m 192.168.0.50

• Router 192.168.0.1
  • XP 192.168.0.45 bedraad
  • Vista
    • 192.168.0.46 bedraad
    • 192.168.0.47 draadloos

[*]XBOX 360 192.168.0.48 draadloos

[*]Printer via netwerkserver 192.168.0.49 bedraad

[*]Harde schijf -.-.-.- (pakt zelf een IP, weet niet hoe een vast IP in te stellen is.) bedraad

Ik weet dat dit een lange vraag is, maar doe er ook al 1,5 jaar over om het netwerk eindelijk eens voor elkaar te krijgen:argh:. Hier thuis worden ze er ook gek van:stupid:. Als jullie mijn vraag steeds in delen kunnen beantwoorden?

Alvast SUPER bedankt!!!

Boris

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik eerst als voor zou zorgen is of je antivirussen niks blokken

probeer eerst 2 PC''s in een netwerk te zetten

dit is gewoon de pc's dus op dezelfde router aansluiten geen tussen routers gebruiken dan word het al wat ingewikkeld

noem een pc pc1 en pc2 voor de tweede pc

en zorg dat ze de zelfde workgroop naam hebben bv: HOME

dit alles doe je gewoon bij deze computer

en om het eens te testen

open je IE en typ je in de webrowser \\naam van pc*

en dan enter en dan zou je in de andere pc moeten geraken en bestanden kunnen overzetten.

en bij vista moet je naar configuratiescherm en bij internet klikken en zien dat alles een groen bolletje is alles dus aan zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Wacht een jaartje, dan wordt je 17 ;)

2) Dit kan gebeuren. Maak eens met hijackthis (TrendSecure | TrendMicro HijackThis Overview) een scan & zet deze hier op het forum onder het subforum Virussen & spyware. Dan zal er iemand naar die scan kijken & eens kijken wat er beter kan aan je instellingen.

3) Normaal niet, zeker niet aangezien Vista & XP een totaal andere structuur hebben van de map "mijn documenten" in XP en die in Vista. Het makkelijkste daarvoor zit je natuurlijk met beide pc's op hetzelfde besturingssysteem.

Het makkelijkste zou zijn dat je hiervoor je NAS (netwerkharde schijf) gebruikt, je hebt die toch dus dat is het meest ideale. Als je op beide pc's hetzelfde OS gebruikt kan je dan je documenten rechtstreeks naar die netwerkschijf laten verwijzen, die je dan kan invoeren als een locale harddisk in je windows (vb. Z:)

4) Geen idee, ik vermoed dat je met gedeelde files gaat moeten werken, maar een snelkoppeling is daar uiteraard het handigste.

5) Als je windows legaal is nu, dan lukt dat zeker. Koop een upgradelicentie & ga ervoor ;)

6) sorry, ik snap niet wat je bedoelt

7) Volgens mij kan dat helaas niet. De beste oplossing voor printen via een netwerk is natuurlijk een echte netwerkprinter die geen software nodig heeft op een pc (en waarbij je dus van beide pc's kan printen zonder dat de andere aan hoeft te liggen)

8) Ik ken helaas niets van xboxen...

9) Dat is inderdaad de ideale situatie; iedereen gewoon gebruiker & als je iets wil installeren ga je ff inloggen als administrator.

10) normaal zijn het deze; GeForce Release 181

Link naar reactie
Delen op andere sites

6) sorry, ik snap niet wat je bedoelt

Normaal kun je na aankoop schijven met besturingssystemen branden, van je computer. (of dit wordt op een aparte partitie gezet). Deze schijven ben ik kwijt en er staat ook niks op een partitie!

Verder alvast bedankt, ik heb op't moment nog geen tijd om er mee aan de slag te gaan, maar over 14 dagen denk'k dat ik eraan ga beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schijfjes kan (als je ze verloren bent) je altijd aankopen bij de producent van je toestel. Ben je trouwens zeker dat er nergens een verborgen partitie is? Deze kan ook altijd de recoverydata bevatten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.