Ga naar inhoud

Cache uitbreiden van 4 naar 8 Gb


Houdini

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn Samsung RF711-S01 notebook van 5 jr oud draait op 64 bit bij 2 GHz en heeft 4 Gb RAM geheugen.

Omdat hij het afgelopen half jaar langzaam aan steeds minder snel reageert is alles al opgeschoond, maar hij wordt niet sneller.

Het probleem is voornamelijk dat hij het laatste half jaar steeds meer tijd nodig lijkt te hebben om programma's te laden en opdrachten uit te voeren.

Maar ook scrollen in Chrome of zelfs het verslepen van een icoontje op het bureaublad stagneert vaak, maar ook weer niet altijd.

De internetsnelheid heeft erniets onder te lijden.

 

 

Wat mij via Windows Taakbeheer - Prestaties opvalt, is dat hij vrij continue op 2,05 Gb staat en met opdrachten niet veel hoger uitkomt dan 2,8 Gb. (de Windows gadget "processor control" geeft hetzelfde beeld, 53%)

 

Nu vraag ik mij af of mijn cache geheugen wellicht defect is en of ik dat kan testen op een of andere manier.

De vervolgvraag die opdoemt is dan: kan ik die vervangen door bv 8 Gb?

aangepast door Houdini
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan je me eens een lijst van je opstarters bezorgen ?

 

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Opstarten".

 

Selecteer het tabblad Windows.

 

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

 

Navigeer naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

 

**********************************************************************

**********************************************************************

 

Je kan het RAM-geheugen testen met Memtest86+.

 

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een degelijke geheugentest zoals Memtest86+ voer je niet op een vijftal minuten uit maar dien je een ganse nacht te laten lopen.

 

- Ccleaner Monitoring mag je uitschakelen ... voer dit eerst in Ccleaner zelf uit, nadien check je dit dubbel via msconfig -> tabblad Opstarten.

 

- Windows Sidebar en gadgets mag je uitschakelen: dit is een geheugenvreter van jewelste, Microsoft raadt trouwens zelf reeds geruime tijd aan om deze uit te schakelen n.a.v. een beveiligingsbulletin.

 

- Ad-Aware Browsing Protection mag je uitschakelen, mag zelfs verwijderd worden van je systeem ... dit programma biedt weinig tot geen meerwaarde

 

- CDAServer mag je bij wijze van test uitschakelen ... mocht nadien blijken dat je de opstart hiervan vereist is kan je die weer inschakelen.

 

- Bluetooth mag je uitschakelen wanneer je geen gebruik van maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels draait Memtest86+ reeds 3 uur en post ik nu via mijn smartphone.

Ondanks dat hij bezig is geeft hij onderin beeld de melding ****pass complete, no errors, press Esc to exit****.

Sluit dit prog zichzelf af of doe je dat handmatig?

aangepast door Houdini
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.