Ga naar inhoud

Geen gpedit.msc op windows 7 home premium

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Naar ik nu weet, gebruikt, reserveert windows 20 % van de bandbreedte van de internetsnelheid. Hierdoor wordt de snelheid van het internet niet optimaal gebruikt, wordt trager. Bij windows 7 kun je dit met het bestand gpedit.msc instellen, zo dat het geblokkeerd wordt. Maar op windows 7 home premium is dit bestand niet te vinden, zit er niet op. Wie kan mij helpen om het bestand gpedit.msc wel op mijn pc te zetten, om vervolgens de 20 % van windows te blokkeren.

Vriendelijke groet,

koosv

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Je hebt je vraag gesteld in het Windows 8.1 forum, maar je vraag gaat over Windows 7.

Dus je vraag is verplaatst naar Windows7.

Om je vraag te beantwoorden.... is het dit wat je zoekt?

Geplaatst:

Goedendag,

Ik heb nu meerdere keren geprobeerd de zip in de rechterbovenhoek te downloaden, maar krijg steeds een venster met rechtsbovenin een rood kruis met onderaan de tekst:

"Toepassing niet gevonden".

Is er wellicht een andere manier om gpedit.msc te downloaden.

Vriendelijke groet,

koosv

Geplaatst:

Ik ben aan het zoeken gegaan en het bestand (add gpedit.msc enz.) staat nu wel in de map downloads. Als ik er dan op klik krijg ik de melding "toepassing is niet gevonden". Mijn engels is niet optimaal, maar zoals ik het begrijp moet het ook nog in een 7-zip geplaatst worden.

Geplaatst: (aangepast)

De map in bericht 4 is een zip bestand, in dat zip- bestand staat een exe bestand dat moet je hebben toch??

You'll find the download link in right-side section of the above mentioned page. After downloading the ZIP file, extract it using WinRAR or 7-Zip. Run the extracted setup.exe file. It'll install the files and you'll be able to access gpedit.msc command via RUN or Start Menu search box.

NOTE 1: For Windows 7 64-bit (x64) users! You'll also need to go to "SysWOW64" folder present in "C:\Windows" folder and copy "GroupPolicy", "GroupPolicyUsers" folders and gpedit.msc file from there and paste them in "C:\Windows\System32" folder.

NOTE 2: If you are getting "MMC could not create the snap-in" error message while running gpedit.msc, check out following steps to fix the problem. Basically it happens when your username in Windows contains more than one word.

1. Run the installer and leave it at the last step (do not click on the "Finish" button).

2. Now go to C:\Windows\Temp\gpedit\ folder.

3. If you are running 32-bit (x86) edition of Windows 7, right-click on x86.bat file and choose "Open With -> Notepad" option. If you are running 64-bit (x64) edition of Windows 7, right-click on x64.bat file and choose "Open With -> Notepad" option.

4. You'll find a total of 6 lines containing the following string in the file:

%username%:f

5. Edit those lines and replace %username%:f with "%username%":f

For example:

Original: icacls %WinDir%\SysWOW64\gpedit.dll /grant:r %username%:f

New: icacls %WinDir%\SysWOW64\gpedit.dll /grant:r "%username%":f

6. Save and run the file (right-click -> Run as Administrator).

7. That's it. You'll have working gpedit.msc.

aangepast door clarkie
Geplaatst:

Dank voor de hulp. Ik heb PeaZip gedownload en nu ging ie wel open. Ik heb nu alle 6 punten doorlopen in voorgaand bericht en aangepast. Hoe kan ik gpedit.msc nu openen, waar kan ik het vinden, om zo de 20 % bandbreedte die windows heeft gereserveerd voor zichzelf, te blokkeren.

Geplaatst:

Balen. Als ik dat doe volgt een venster met de volgende tekst: "Kan het bestand gpedit.msc niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daar na opnieuw".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.