Ga naar inhoud

[OPGELOST] hacker

Aanbevolen berichten

Sinds vorig jaar is er iemand erin geslaagd in mijn mailbox te geraken , mails te copiëren, bewerken en doorverzenden . Ik heb al van alles veranderd maar die hacker blijft mijn mailbox kraken . Ik heb oa mijn emailaccount gewijzigd, mijn administrator naam, mijn wachtwoorden, ik heb een firewall en een antivirus geplaatst maar niets helpt . Welke gegevens heeft die dan om zomaar in mijn pc zonder wachtwoorden enz te geraken ?

Ben hopeloos ... help help !

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je echt een hacker hebt die achter je aan zit dan kan je het wel een soort van vergeten..

hij kan je pc benaderen via je ip adres als hij dat wilt.

heeft u ook uw wachtwoord al veranderd van de mailclient die u gebruikt? vanuit hier kan deze namelijk ook gehacked worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw snelle antoord . Maar wat bedoelt u met wachtwoord mailclient ? Wat ik veranderd heb is : account , administrator, gebruikersnaam, en alle codes die erbij horen . Ik ben vergeten te melden dat ik gebruik maak van een bijkomende emailbox via draadloos internet. Aan het hoofdadres is er , buiten de account , niets veranderd . Is het niet mogelijk om een ip adres te blokkeren of zoiets ? mac

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan zeker.

u kan in uw modem/router alle ip adressen blokkeren behalve die van uzelf. evenals mac adressen.

dan kunt u zelfs nog kiezen of u uw netwerk wel zichtbaar wilt hebben voor andere mensen.

wat voor een modem gebruikt u? en bij welke provider zit u?

vaak is het ook verstandig om uw provider hier van op de hoogte te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nogal een leek in al wat computertaal betreft . Onze modem is een motorolla en onze provider Telenet. Ik heb Telenet al op de hoogte gebracht van de hacking maar ze beweren niet te kunnen tegenhouden wat van andere providers komt . Die hacker stuurt ook af en toe een mailtje . Hoe kan ik zijn IP adres terugvinden ? en hoe moet ik dan mijn IP adres beveiligen zodat hij er niet in geraakt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Yannick . Bedankt voor de snelle reaktie. Misschien heb ik mijn laatste vraag niet goed geformuleerd . Kan ik via een binnengekomen mailtje opzoeken welk ip adres eraan verbonden is ? En hoe kan ik die blokkeren zodat die hacker niet meer in mijn mailbox geraakt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn excuses, ik was deze uit het oog verloren ben ik bang.

een hacker zal nooit zijn zelfde ip adres gebruiken, of hij gebruikt er eentje die constant verandert, dit kan je dus niet veranderen.

het enige wat je wel zou kunnen doen is ALLE ip adressen blokkeren in je router, behalve die van jezelf.

ik zal even vragen aan een vlaamse collega waar dit precies zit in de routers van telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je je wachtwoord van telenet (dus je hoofdlogin) zelf al eens aangepast? Misschien heeft hij gewoon je login gegevens & wachtwoord van je provider zelf?

IP's blokkeren gaat helaas niet lukken met telenet een modem

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik leer veel van u,bedankt ! Ik vermoed inderdaad dat die hacker zijn eigen pc niet voor gebruikt en ik vermoed wel welke . Als je zegt alle ip adressen blokkeren, wat is dan het gevolg ervan ? Krijg ik dan geen enkel mail meer binnen ? Sorry, ik ben geen held in computer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ipadressen blokkeert, dan laat je eigenlijk die PC waarvan er gehacked wordt totaal niets meer met jouw pc uitvoeren. Alles wordt dan door je router afgeketst, wat die persoon ook probeert. Alles wat van andere ipadressen komt gaat dan nog steeds mooi door blijven komen hoor.

Ik raar je echter aan om eens met je login bij telenet zelf in te loggen en daar je wachtwoord te veranderen (want ik mis een beetje dat je dat al eens gedaan hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.