Ga naar inhoud

[OPGELOST] spyware?

Gast bonnai

Aanbevolen berichten

Kape, er staat nergens dat er een virus is maar dat denk ik.

Mijn emailprog. stuurt naar een bepaald emailadres telkens dezelfde mail. De ontvanger wordt erg boos iedere keer en zegt dat het bij mij ligt. Vandaar...

De provider suggereerde dat ik HijackThis moest laten lopen en dat heb ik gedaan.

Weet jij raad met dat emailtje wat telkens opduikt?

alvast bedankt.

gr. bonnai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een voorbeeld te zijn van professionele SPAM, waarbij je mailadres gebruikt wordt om - bij herhaling - mails rond te sturen met vertrouwde mailadressen. Deze mail hoeft dus niet van jouw PC vertrokken te zijn (tenzij dit kan bewezen worden door je provider of door de bestemmeling), maar kan perfect van op een andere locatie verzonden zijn onder jouw naam. Ergens zal men ooit - op één of andere manier - je mailadres opgepikt hebben ... en eens dit gebeurd is raak je niet meer uit dat SPAM-circuit.

Indien de bestemmeling dit niet leuk vindt, kan hij/zij je mailadres op zijn/haar blacklist zetten, zodat hij/zij er geen last meer van heeft ... maar stoppen van de verzending zal je niet lukken, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape,

Het is een mailtje dat ikzelf naar diegene heb gestuurd dat zich al die tijd blijft herhalen; hij krijgt elke dag op dezelfde tijd datzelfde mailtje wat ik ooit stuurde. Dus wat heeft een spammer eraan?

gr. Bonnai

Link naar reactie
Delen op andere sites

outlook express. Laptop is eerder geschoond door verkoper vanwege het feit dat alle mailtjes tig keer werden verzonden en nu is deze ene overgebleven die nog rot doet.

bonnai

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.