Ga naar inhoud

dit


Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
globalupdate Helper;u
McAfee Security Scan Plus;u
C:\\ProgramData\\ExtTag;fs
C:\Windows\SysNative\tasks\33of3mxy;f
C:\Program Files\Common Files\bxfkukn5;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
"AppInit_DLLs"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
"AppInit_DLLs"=-;r64
iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif;chr
McComponentHostService;s
resethosts;
iedefaults;
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
ExtTag;z
ExtTag;a
McAfee;z
McAfee;a
globalupdate;z
globalupdate;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

We komen in de buurt als we alle malware en andere overbodige zaken verwijderen.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_73d7b545cec651cdfab62d1af0651ef6262a24b_570cccfa_03a01e2c;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_73d7b545cec651cdfab62d1af0651ef6262a24b_570cccfa_03ac4e35;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_73d7b545cec651cdfab62d1af0651ef6262a24b_570cccfa_03b41ce4;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_cff93feccbc3abb6f1fcdf4cc1a636c31443205a_570cccfa_0397017d;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_cff93feccbc3abb6f1fcdf4cc1a636c31443205a_570cccfa_03a01ef7;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_ExtTag.exe_73d7b545cec651cdfab62d1af0651ef6262a24b_570cccfa_cab_1727a349;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_ExtTag.exe_cff93feccbc3abb6f1fcdf4cc1a636c31443205a_570cccfa_cab_10916349;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_73d7b545cec651cdfab62d1af0651ef6262a24b_570cccfa_03a01e2c;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_73d7b545cec651cdfab62d1af0651ef6262a24b_570cccfa_03ac4e35;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_73d7b545cec651cdfab62d1af0651ef6262a24b_570cccfa_03b41ce4;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_cff93feccbc3abb6f1fcdf4cc1a636c31443205a_570cccfa_0397017d;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_ExtTag.exe_cff93feccbc3abb6f1fcdf4cc1a636c31443205a_570cccfa_03a01ef7;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_ExtTag.exe_73d7b545cec651cdfab62d1af0651ef6262a24b_570cccfa_cab_1727a349;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppCrash_ExtTag.exe_cff93feccbc3abb6f1fcdf4cc1a636c31443205a_570cccfa_cab_10916349;fs
C:\Program Files\McAfee Security Scan;fs
C:\ProgramData\McAfee;fs
C:\ProgramData\McAfee Security Scan;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee Security Scan Plus;fs
C:\Users\All Users\McAfee;fs
C:\Users\All Users\McAfee Security Scan;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee Security Scan Plus;fs
C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Roaming\McAfee;fs
C:\Windows\SysWOW64\config\systemprofile\AppData\Local\CrashDumps\ExtTag.exe.1620.dmp;fs
C:\Windows\SysWOW64\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\CLR_v4.0_32\UsageLogs\ExtTag.exe.log;fs
C:\Users\Public\Desktop\McAfee Security Scan Plus.lnk;f
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\ExtTag];r
"ApName"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\ExtTag];r
"Params"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Environment];r
"SNF"=-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\ExtTag_RASAPI32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\ExtTag_RASMANCS];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\ExtTag];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mtExtTag];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\.NETFramework\SQM\Apps\ExtTag.exe];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\.NETFramework\SQM\Apps\ExtTag.exe];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\ExtTag];r64
"ApName"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\ExtTag];r64
"Params"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Environment];r64
"SNF"=-;r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\ExtTag_RASAPI32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\ExtTag_RASMANCS];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\ExtTag];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mtExtTag];r64
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\.NETFramework\SQM\Apps\ExtTag.exe];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\.NETFramework\SQM\Apps\ExtTag.exe];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\0\win32];r
@=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\HELPDIR];r
@=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe.FriendlyAppName"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe.ApplicationCompany"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe.FriendlyAppName"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe.ApplicationCompany"=-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mcafeeupdater];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\MCAFEE];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\MCAFEE\MSC];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\MCAFEE\MSC\SETTINGS];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\0\win32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\HELPDIR];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\0\win32];r64
@=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\HELPDIR];r64
@=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\0\win32];r64
@=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\HELPDIR];r64
@=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r64
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r64
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe.FriendlyAppName"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r64
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe.ApplicationCompany"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r64
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe.FriendlyAppName"=-;r64
[HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r64
"C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\3.11.149\\McUICnt.exe.ApplicationCompany"=-;r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mcafeeupdater];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\MCAFEE];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\MCAFEE\MSC];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\MCAFEE\MSC\SETTINGS];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\0\win32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\HELPDIR];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\0\win32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\HELPDIR];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-12827342-197674329-4274748872-1001_Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\MuiCache];r64
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op Registeren vervolgens op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 


 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
ExtTag;z
McAfee;z
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.