Ga naar inhoud

Advies

JuliaSp

Aanbevolen berichten

• Waarvoor heb ik een PC nodig? - Voornamelijk online gamen maar ook films, games en school/werk. 

Wat is mijn budget? - Mijn budget is €1000.

Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling.

Ga ik overklokken? - Ben ik niet van plan.

Ga ik later upgraden? - Mogelijk ga ik later nog wat upgrades doen, maar niet in de nabije toekomst.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Aangezien ik geen vast internet heb is goede wifi van levensbelang!

Ga ik zelf assembleren? - Ja, dit wordt mijn eerste volledige build maar zo nodig heb ik ervaren hulp achter de hand.

Heb ik een besturingssysteem nodig? - Mijn vader heeft nog een besturingssysteem liggen maar ik weet niet precies wat ik dan krijg. Zelf heb ik tot nu toe een hekel aan Windows 8, maar misschien hebben jullie voor mij nog wel een tip voor een goed en goedkoop besturingssysteem.

Ga ik zelf installeren? - Ja.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Nee hoor, geen voorkeur.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Ik heb nog geen scherm of toetsenbord in huis, deze hoeven niet van de beste kwaliteit te zijn omdat ik mijn films toch in lage kwaliteit bekijk. Scherm en toetsenbord mogen buiten het eerdere budget.

Heb ik specifieke wensen? - Ik wil een snelle PC die meerdere dingen tegelijk aan kan (bijv. film kijken tijdens online game). Een beetje geluid is geen probleem, mijn huidige laptop is een loeiend monster op een luide koelplaat dus alles is een verbetering. Als het niet te duur is is een mooie kast wel meegenomen aangezien ik in een studentenkamertje leef en de PC dus altijd in het zicht heb.

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in Nederland en heb geen voorkeur voor een bepaalde website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Julia, 

Allereerst van harte :welkom:  op PC-Helpforum!  

Ik heb voor je deze samenstelling gemaakt. Een heel mooi systeem op basis van Intel's nieuwste Skylake platform: een snelle Core i5 processor, samen met een stille Gelid Tranquilo 2 koeler geplaatst op een goed uitgerust moederbord. Ik heb 8GB aan RAM-geheugen voorzien, voldoende voor (online) games. Als je ook intensief gaat foto/videobewerken zou ik wel 16GB aanraden. 

Als bootschijf nemen we een razendsnelle 250GB SSD van Samsung en er is ook nog een 2TB harde schijf voorzien, ook een DVD-brander ontbreekt niet. 

De GTX960 wordt de videokaart, een vrij krachtig model dat zonder problemen de nieuwste games in de hoogste settings en met een vlotte framerate kan draaien. 

Verder heb ik een snel Wi-Fi kaartje gekozen, een degelijke voeding van 620W en een Bitfenix Shinobi behuizing, die je eventueel ook in het wit kan krijgen. 

Aan welke schermgrootte had je ongeveer gedacht? 

Kijk ook even in m'n handtekening voor een unieke kortingsactie i.s.m. Azerty.nl. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Superjona,

Het lijkt me een mooi systeem, maar het gaat toch net wat naar de dure kant. Als arme student zit ik toch liever op of onder die 1000 euro. Plus ik heb nog geen besturingssysteem en die zijn ook niet gratis ;) Aangezien Windows 7 en 10 nagenoeg dezelfde prijs hebben weet ik niet wat een betere keus is. Wellicht kunnen we nog wat geld besparen op de 2TB harde schijf en de videokaart, aangezien ik geen hardcore gamer ben en nog een externe harde schijf heb liggen waar films en series opgeslagen kunnen worden. En is er ook een reden om de BitFenix te kiezen over een goedkopere behuizing zoals deze Sharkoon? Dan heb ik ook usb aan de voorkant, handig voor mijn werk, en scheelt toch weer 30 euro :P Qua scherm dacht ik aan 21 à 22 inch, niet al te groot.

Voel me nu een beetje gierig maar als je 40 uur in de week stage loopt is er weinig tijd over om geld te verdienen :P Dus als je andere bespaartips hebt is dat natuurlijk ook goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Julia, 

Als besturingssysteem zou ik zeker Windows 10 aanraden, dat gaat prima samenwerken met deze set-up en mooie prestaties opleveren. Hoewel het prijsverschil niet groot is, kan je zeker een kleinere harde schijf nemen zoals deze. Ook van de SSD bestaat een kleinere 120GB variant.

De videokaart kan zeker en vast iets lichter: de 750 Ti is een prima kaart die de recente games op prima settings en met een mooie resolutie afspeelt. Daarmee kan je meteen een goedkopere voeding nemen.

Zoals je kan zien is je Wi-Fi kaartje niet goedkoop, maar het is een van de weinige kaartjes die ondersteuning biedt voor Wi-Fi ac, de nieuwe standaard. Op de behuizing zou ik persoonlijk niet besparen, aangezien dit toch een vrij belangrijk onderdeel is. De Bitfenix heeft USB-poorten aan de bovenkant en biedt naast een betere bouwkwaliteit, ook een betere airflow.

Wat betreft het scherm is dit misschien een interessant model: 21,5 inch en een mooi VA-paneel voor goede kleurreproductie.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.