Ga naar inhoud

BSOD als gevolg van falende driver


Jordy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik hoop dat ik hier enigszins in het juiste forum post, zag een thread over drivers dus zet ik hem hier maar.

 

Ik heb sinds eind juli (een maand geleden dus) een nieuwe computer, daar heb ik in het begin even een Windows 7 versie op geïnstalleerd en zodra het mogelijk was heb ik de overstap gemaakt naar Windows 10. Zover ik weet is de BSOD nooit voorgekomen zolang ik W7 gebruikte, maar sinds de upgrade is het een nachtmerrie.

 

Googlen naar oplossingen bracht veel verschillende dingen, waar ik de meeste ook van geprobeerd heb, maar ze komen nog altijd heel willekeurig voor, en ik kan de oorzaak niet vinden.

Als gevolg heb ik een applicatie gedownload die de gegevens van de BSOD mooi weergeeft. Dit zegt dit:

 

iJaEzYe.png

 

Zoals u kunt zien is het altijd dezelfde foutmelding (DRIVER_POWER_STATE_FAILURE) met dezelfde oorzaak, maar hier kan ik dus niet aan uit en daarom hoop ik op uw steun.

Het enige wat ik hier uit kan opmaken is iets gerelateerd aan VGAen eventueel het besturingssysteem, maar ik gebruik geen VGA op deze computer. Ik gok dus dat het iets met Windows 10 te maken heeft. Het gebeurt niet zo heel vaak maar het is altijd onverwacht en soms tijdens games waarbij virtuele items op het spel staan.. wat heel irritant is.

 

Ik hoop dat iemand me iets kan bijleren of deze fout!

 

Wat ik jullie kan meegeven:

- Ik heb apparaatbeheer volledig nagekeken op apparaten waarbij eventueel een driver update of foutmelding was. Geen gevonden.

- Intel driver update utility vindt niks.

- Uitschakelen van de slaapmodus knop/optie in startscherm werkt niet (zou deze error ook veroorzaken)

- Handmatig gezocht naar belangrijke driver updates zoals grafische, helpt ook niet.

 

Wat ik van uvraag:

- Is dit iets wat zo op te lossen valt, zo ja, waar kan ik het beste kijken?

- Aangezien de computer zo nieuw is, zou ik beter de leverancier contacteren? (liefst zekerheid dat het niet OS gerelateerd is dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.