Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoihoi

 

Ik heb een probleem met het internet op mijn laptop.

 

Wanneer ik met mijn browser, de Store, email e.d. op internet probeer te geraken krijg ik de melding dat er geen internetverbinding kan worden gemaakt ondanks dat andere programma's zoals teamviewer en Skype WEL werken... Windows zegt ook dat ik internet heb (rechtsonder in statusbalk) via WiFi.

 

De probleemoplosser van Windows helpt me ook geen stap verder.

Een herstelpunt terugzetten heeft alleszins niet geholpen om dit probleem op te lossen.

 

Iemand ideeën hoe ik dit het best aanpak/oplos?

 

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Ben hierin geen expert maar je kan alvast eens de firewall uitschakelen en dan testen of het wel werkt.

 

Je hebt ook vermeld dat het om Windows 10 gaat..... is het probleem direct na de Upgrade ontstaan?

Geplaatst: (aangepast)

Firewall en Antivirus al eens uitgeschakeld zonder resultaat.

Neen, sinds gisteren. Er is ook niet speciaals gebeurd (zoals een update e.d.).

aangepast door Maxthon
Geplaatst:

Verwijder de stekker van de modem/ router uit het stopcontact voor een tweetal minuten, schakel ook de laptop uit.

 

Na die twee minuten plaats je de stekker terug in het stopcontact en laat de modem/router volledig opstarten herstart dan de laptop.

 

Werkt het dan nog niet wat versta je onder e-mails? Controleer je die via webmail of via een e-mailprogramma? Welk e-mailprogramma werkt er dan niet?

Welke browser gebruik je?

 

Voer dan ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.