Ga naar inhoud

Kan avira niet opnieuw installeren, mbam start niet

Aanbevolen berichten

Je moet de scan niet uitvoeren in veilige modus maar in normale modus.

Start de pc normaal op en log in met je gewone account.

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Dubbelklik op het icoon van de opdrachtprompt om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg het bestandje sfcdetails.txt als bijlage toe aan een volgend bericht.

Als het 2de gedeelte niet lukt, probeer dan het volgende.

Blader naar de map C:\Windows\Logs\CBS en kopieer het bestand CBS.log naar je bureaublad.

Ga naar het bureablad en klik met rechts op het bestand CBS.log.

Kies dan kopieren naar en vervolgens gecomprimeerde (gezipte) map.

Je zal nu ook een bestand CBS.zip op je bureaublad hebben staan.

Voeg het bestand CBS.zip toe als bijlage aan je volgend bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je moet de scan niet uitvoeren in veilige modus maar in normale modus.

Sorry, ik had deze telkens in veilige modus uitgevoerd omdat ik dacht dat ik moest inloggen als administrator en deze keuze enkel kreeg bij veilige modus.

De scan is uitgevoerd in normale modus nu, duurde even maar er werd niets gemeld van fouten.

In mijn verwarring heb ik die regel (findstr...) daarna toch ingevoerd en tevergeefs op zoek geweest naar die map. Maar dat was dan normaal dat hij deze niet vond deze keer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de melding  "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden" hebt gekregen, hoef je hiervoor niets meer te doen.

Voor Avira zal je een andere oplossing moeten zoeken want de nieuwste gratis versie draait niet meer op windows XP.

Ga naar de downloadpagina en scroll naar onder tot de grijze balk met Feature set en Tech Specs.

Klik hier op Tech Specs en je zal zien dat XP niet meer bij de ondersteunde OS staat.

Je hebt 2 opties.

1. je gebruikt een oudere versie van Avira.

2. je gebruikt een andere virusscanner die nog wel draait op XP (zoals AVG of Avast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de melding  "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden" hebt gekregen, hoef je hiervoor niets meer te doen.

Ik krijg geen melding in feite. De scan wordt uitgevoerd, daarvan krijg ik een venster met een balkje die vooruit loopt.

Wanneer de scan afgelopen is sluit deze venster zich automatisch.

In het venster van opdrachtprompt krijg ik ook geen melding.

Er komt gewoon een nieuwe lijn te voorschijn : " c:\Documents and Settings>owner....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blader naar de map C:\Windows\Logs\CBS en kopieer het bestand CBS.log naar je bureaublad.

Voeg het bestand CBS.zip toe als bijlage aan je volgend bericht.

Ik zou aanraden om een andere virusscanner te nemen i.p.v. een oudere versie van Avira.

Zelf gebruik ik al jaren AVG en ik heb daar nog geen problemen mee gehad.

Wel opletten bij de installatie en de updates dat je geen aangeboden extra's mee installeert zoals de AVG Secure search en de AVG Web search want die heb je niet nodig en ze belasten je systeem.

Avast is ook een goede virusscanner en ik ken mensen die er heel tevreden over zijn.

Je kan ze allebei uitproberen en dan gaan voor de virusscanner waarbij je het beste gevoel hebt kwa gebruiksgemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voeg het bestand CBS.zip toe als bijlage aan je volgend bericht.

Er zit helemaal geen map "Logs" in "Windows" op de C schijf :(

Ik krijg noch foutmelding, noch melding dat er geen schendingen gevonden zijn.

Na de scan gisteren voerde ik toch die regel uit (findstr enz...) maar er is geen map te vinden. Noch op mijn bureaublad, noch onder die map van Windows :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.