Ga naar inhoud

Amilo M3438G met windows 7...

Sam Buru

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik had nog een laptop met XP op, maar door het wegvallen van de ondersteuning door alle fabrikanten/software-ontwikkelaars kon ik hier bijna niets meer op doen.  Daarom heb ik een versie van windows 7 geinstalleerd. ( vista was geen fijne ervaring )

Dit werkt, maar verschrikkelijk traag.  Ik heb al naar nieuwe drivers gezocht, maar via fujitsi-siemens is er geen support voor drivers in windows 7.

Processor-gebruik staat continue op 100%.  Eerst wou die zelfs niet naar de max klok-snelheid ( bleef hangen op 600MHz ipv 1700 ).

Mijn vraag nu is of er iemand kan helpen uitvissen waarom die laptop plots zo traag is ( met XP was hij niet zo traag )

Alvast bedankt.

groetjes Dieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dasle,

Ik heb net speccy proberen draaien, maar dit programma crashed steeds als die aan de processor komt ( 2de in rij )...

Waaraan kan dit liggen?

De laptop is 9 jaar oud, dus mijn verwachtingen zijn niet heel hoog...  Maar ik zou denken dat hij windows 7 toch moet kunnen draaien.

Ik blijf nog even proberen met speccy, hopelijk lukt dit snel.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

speccy zegt nog steeds dat het onverwacht gestopt is.  Ik heb een crash-rapport naar piriform verzonden, mss krijg ik ooit antwoord...

Ik ben ondertussen opnieuw begonnen, dus heb volledig opnieuw windows 7 geinstalleerd.

Temperatuur zou kunnen, ik heb ooit een kapotte grafische kaart gehad en deze vervangen door een zwaardere. ( MXM-upgrade )

Ik heb toen ook nhc geinstalleerd en een ander ACPI-script gedownload.  Hierdoor bleef de temperatuur onder controle.

Dit is nu ook zo, maar ik kan blijkbaar de temperaturen van zowel harde schijf als GPU en CPU niet meer terug vinden...

Ik heb via een ander programma een overzicht kunnen maken van de laptop.  Hopelijk kan het zo ook.

Report.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dassle,

de HD is reeds 2 jaar zo, dus lijkt me ooit wel eens te komen maar niet meteen?

Backups van de belangrijkste zaken zijn er meestal wel.

Kan het mss een driver-probleem zijn?  Ik vind enkel drivers voor XP, zelfs vista zijn er geen up-to-date drivers voor te vinden.

En programma's zoals bv driverbooster etc. ben ik een beetje bang van. 

De generische drivers van microsoft zorgen er bv voor dat de processor enkel op zijn laagste voltage werkt, is nu via nhc.exe ingesteld om steeds de max voltage te voeden, maar zonder juiste driver kan dit nooit helemaal juist zijn... Kan het dat speccy daarom flest bij mij?

Sowieso al erg bedankt voor de assistentie

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.