Ga naar inhoud

Studie Laptop

zaxzix

Aanbevolen berichten

• Waarvoor heb je een laptop nodig? - Ik wil de laptop gebruiken om dagelijks naar school mee te nemen. Ook wil ik er op zich op gamen. Eigenlijk zo'n beetje van alles wat.

Wat is mijn budget? - €1000.-

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - Nope

Heb ik al die nieuwe functies nodig? - nop

Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 15,6 tenzij het een lichte laptop is.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Een muis :D

Heb ik nog overige specifieke wensen? - maakt me niet uit. liefst niet al te zwaar.

Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zaxzix, 

Allereerst van harte welkom op PCH! 

Dit 15,6 inch model van Asus is een ideaal exemplaar voor je doeleinden. Mooi ontwerp, redelijk licht, en goede specificaties. Een snelle Core i7 processor, 8 gigabyte aan intern geheugen, uitbreidbaar tot 16GB. 

Het beeldscherm heeft een prachtig IPS paneel meegekregen en heeft een Full HD 1080p resolutie. Er is ook lekker veel opslag aanwezig dankzij de 1TB harde schijf. De grafische kaart van dienst is een GT940M. Niet supersnel, maar ook niet traag. Je kan er de meeste games met een prima resolutie en framerate mee afspelen, maar verwacht geen wonderen. 

Als je iets meer geld kan uitgeven is deze MSI een merkbare upgrade: videokaart is al wat beter met de GT950M, er is een Wi-Fi ac kaartje aanwezig voor het snelste draadloze internet én last but not least; de toevoeging van een 128 GB SSD. Hierdoor starten Windows en je meest gebruikte programma's razendsnel op. Enigste nadeel t.o.v. de Asus hierboven is dat het beeldscherm geen IPS-paneel heeft, waardoor de kijkhoeken iets minder goed zullen zijn. 

Toch nog een belangrijke tip: er wordt verwacht dat er tussen oktober en november een nieuwe reeks laptops op de markt zal komen met de vernieuwde Intel Skylake processoren, die iets sneller en energiezuiniger zijn. Dus als je kan wachten, is het interessant om eens te kijken naar de Skylake modellen binnen een tweetal maand. Als je echter niet kan wachten zijn bovenstaande exemplaren zeker en vast een goede keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De videokaart van de Lenovo is iets sterker (vergeleken met de MSI), maar de batterijduur is minder en de laptop is ook wat zwaarder en lastiger om mee te nemen. Ook beschikt de Lenovo niet over een volwaardige SSD i.t.t. het 128GB exemplaar van MSI. Opstarten en de algemene 'vlotheid' van deze Lenovo Y50 gaat dus wat trager, vergelijkbaar met de Asus hierboven. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.