Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik heb even zitten zoeken naar deze topic maar helaas vond ik geen. Dus moest er eentje ergens zijn sorry dat ik er nieuwe topic van maak.

Ik heb het volgende probleem: Een hele tijd terug heb ik bestanden overgezet op mijn Samsung externe harde schijf en heb deze mijn eigen naam gegeven. Nu heb ik onlangs, voor ik windows 10 heb afgehaald, mijn windows 7 back up gemaakt en helaas zonder na te denken heb ik dus die hetzelfde naam gegeven.

Wat er nu is gebeurd is dat hij mijn bestand over heeft geschreven met de back up (ja beetje dom van mij )-:).

Dus ben alles kwijt wat erop stond. 

Is er een mogelijkheid om deze bestanden terug te vinden of te halen op mijn externe harde schijf?

Alvast bedankt

Flavia

Geplaatst:

Dat je bestanden een zelfde naam geeft mag er nog niet voor zorgen dat bestanden overschreven worden of het zou om dezelfde bestandsextensie moeten gaan.

Dan stel ik me de vraag wat voor bestanden heb je op die schijf geplaatst die nu overschreven zouden zijn?

Geplaatst:

Het bestand dat overschreven werd was een map met foto's, documenten, internet adressen, applicaties enz..

En hij heeft het overschreven met de back up van mij pc.

Is een mogelijkheid om die bestanden terug te vinden?

Geplaatst:

Clarkie is blijkbaar even niet op het forum, maar eerst al iets belangrijk: gebruik die schijf zo weinig mogelijk want alles wat je nog wil recuperen (wat er nu nog is) kan  (herhaal: kan) door het gebruiken van je pc overschreven worden. (ontkoppel ze eventueel)

het gaat om een externe dus het gevaar is niet zo groot als bij een vaste schijf.

En wat bedoel je met: "heb ik bestanden overgezet en heb deze mijn eigen naam gegeven" : euh.. heb je àl de (afzonderlijke?) bestanden een eigen naam gegeven - of was het ook een backup (die je dan die naam gaf?) - 'k vermoed het laatste?

Ook: "en zonder na te denken heb ik dus die hetzelfde naam gegeven" je had je backup dezelfde naam gegeven? (al heeft - en daar stuurt Clarkie op af - een backup wel een (andere) extensie en gaat die normaal een ander bestand met dezelfde naam (maar met een àndere extensie) niet overschrijven.

Controlevraag: herinner jij je nog dat je op dat ogenblik de vraag kreeg om dat (vroegere) bestand te overschrijven?

Of heb je een backup gemaakt die je dan op die externe liet opslaan (en die zonder vragen wàt er op die externe stond ging overschrijven?)

En voor de rest volg je maar wat Clarkie je straks of zo gaat vertellen.

Geplaatst:

Hallo

Even ter informatie, ik gebruik enkel mijn externe harde schijf om er bestanden veilig op te zetten dus hij is nooit constant gekoppeld aan mijn pc. Dus elke keer dat ik het gebruikt heb ontkoppeld ik die.

Wat betreft het bestand dat ik had met mijn naam, dus ik had op mijn externe schijf een map aangemaakt met mijn eigen naam en heb daar mijn foto's en dergelijke in gezet. En nee het was geen backup maar gewoon één enkele map waar ik alles in heb gezet (bestanden die ik had van mijn vaste pc en deze is weg dus gewoon veilig daarop gezet).

Ik heb inderdaad zonder nadenken mijn backup dezelfde naam gegeven maar hij heeft totaal niets gevraagd om deze te overschrijven en ja tuurlijk is het een andere extensie nl de ene was een simpele map en de andere de backup.

Ik heb inderdaad een backup genomen en die op de externe laten opslaan en inderdaad hij heeft zonder te vragen mijn map overschreven.

Oké ik wil jullie al tot nu toe bedanken voor de hulp want zou niet weten hoe ik het zou kunnen oplossen.

Nu wil er gerust nog bij zeggen dat als ik mijn backup daardoor kwijt ben vind ik niet erg maar zou enorm blij zijn mocht ik mijn map met mijn bestanden terug hebben (stonden veel emotionele foto's in).

Ik hoor nog van jullie en als er toch nog iets niet duidelijk is dan vraag maar (ben wel beetje een leek in pc maar kan me goed behelpen  :) )

Flavia

Geplaatst:

Je hebt niet vermeld op welke manier de back- up gemaakt werd maar door het aanmaken van een back-up die toevallig een zelfde naam draagt als een map geeft geen aanleiding tot overschrijven van die map met bestanden.

Er moet een andere oorzaak zijn van het verdwijnen van die map.

Plaats voorlopig geen andere bestanden op die schijf.

Je kan met het programma recuva proberen de gewiste bestanden te recupereren, zorg wel dat je die bestanden eerst op een andere schijf schrijft om te vermijden dat andere nog te redden bestanden overschreven worden.

Let ook op dat je geen andere ongewenste software mee installeert tijdens de installatie van recuva (vinkje verwijderen indien nodig)

Geplaatst:

Dus even voor de veiligheid: programma downloaden en dan gegevens op een ander schijf zetten (kan dit gewoon op mijn pc?)

Zal dit al even proberen en hou jullie op de hoogte

Geplaatst: (aangepast)

Dus even voor de veiligheid: programma downloaden en dan gegevens op een ander schijf zetten (kan dit gewoon op mijn pc?)

Inderdaad.

Downloaden en installeren, de recupereerde gegevens op een andere schijf plaatsen.

aangepast door clarkie
Geplaatst:

Heb via Recuva de bestanden gevonden maar helaas krijg ik deze niet open in de zin bv foto's krijg ik niet weergegeven, documenten komen met rare tekens op enz...

Is dit normaal en zou ik nog iets anders moeten doen?

Want volgens mij ziet het echt naar uit dat deze volledig beschadigd zijn  :( .

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.