Ga naar inhoud

Centrino processor continu 100%

Aanbevolen berichten

Heb op mijn oude Acer Travelmate 4650 een paar jaar geleden Windows 7 gezet. Gezien zijn specificaties heb ik daar steeds goed en redelijk snel mee kunnen werken. De laatste tijd is het systeem echter uiterst traag geworden.

Als ik met de Windows taskmanager/prestaties bekijk zie ik dat mijn processor (Intel Centrino) bijna steeds op 100% draait en dat zonder dat er een programma (zichtbaar) actief is. Kijk ik bij de taskmanager onder processen zie ik onder Imagenaam een flink aantal .exe files staan maar geen daarvan vertoont een erg grote activiteit (altijd minder dan 05). Dit suggereert dat er een of meerdere processen actief zijn die niet in de Imagenaam kolom staan???

Kan iemand aangeven of er een methode/programma is om te kijken wat de processor dan wel aan het doen is?

Alvast dank,

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

PIet ,

'k zou zeggen: begin alvast hier maar eens mee, dan vermoed ik dat er al veel opgelost gaat worden :

(als je logje er staat verwittigen we de ontleders)

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

. aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

Allereerst zeer bedankt voor je wel zeer snelle reactie op mijn post. Ik heb na de post nog een tijdje zitten spelen met mijn Acer oa door nog eens CCleaner te runnen. Daarbij  zag ik ook een startup optie staan. Onder deze optie stonden onder Context Menu een aantal programma's op Enabled oa Privazer en Winrar; beide stonden er meerdere malen. Deze heb ik ge"disabled" en zie daar de processor gedraagt zich weer min of meer normaal.

Dus voorlopig wil ik het graag hierbij laten. Mogelijk dat ook anderen met drukke processor deze optie ook eens bekijken en daaraan iets hebben. Dan is deze blogvraag toch nog ergens goed voor geweest.

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.