Ga naar inhoud

externe shijf


alain1

Aanbevolen berichten

Je hebt een 19 V adapter aangeboden aan een 12 V systeem. Zo'n systeem kan altijd wel een bepaalde overspanning aan. Of deze bij 19 V de geest geeft is onduidelijk. Het kan wel want dit is meer dan 50% overspanning, maar hoeft niet.

Je zou kunnen kijken of Seagate support biedt en of zij het antwoord weten.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

@falstring: Is dat zo? Zou zomaar kunnen hoor. Zou een goede zaak zijn. Maar behalve: "Asumptions are the mother of all the fuck up's"  ;)  zou, als TS op mij lijkt, deze zomaar met wat draadjes kunnen hebben gepruld :D

Ondertussen heb ik even gekeken of ik mijn laptop adapter van 19V kan aansluiten op mijn Lacie drive van 12V. En ja hoor.  Dat gaat prima :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

adapters passen ind wel hoor. intussen naar speciaal zaak geweest en ze spreken over fysieke schade dus een heel grote kost als je alles terug wilt. gemakkelijk  rond de  €1000 .da heb er nu ook weer niet voor over .zal maar leren uit me fout zeker .

aangepast door alain1
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet te snel opgeven!

het kan heel goed dat de interface van het externe harde schijf kastje het heeft begeven, en dat de schijf zelf nog oké is.

kortom: zelf het kassie slopen, de schijf eruit halen en die in of aan een pc hangen.

liefst start je die pc op met een ubuntu-cd, want het is niet gezegd dat windows zelf zo'n schijf kan lezen.

lukt dat onder ubuntu wel dan kan je de data overpompen op de schijf in die pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.