Ga naar inhoud

gmail adres

opi82

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk dat er twee dezelfde gmail adressen kunnen bestaan.

Reeds verschillende keren krijg ik rekeningen en bestellingen op mijn gmail adres,dezelfde naam als ik en hetzelfde mailadres,als ik dan verder kijk staat er het adres op waar die persoon woont,een heel andere streek in het land,ik dacht dat zo iets niet kon maar toch bestaat het,ervan afkomen is iets anders,ik kan moeilijk mijn mailadres veranderen   groetjjes  opi82

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact hetzelfde GMailadres zou - in principe - niet kunnen. Bij het aanmaken van een nieuw account bij Google wordt telkens de bestaande database doorzocht op de naam die je inbrengt als mailadres. En bij elke gelijkenis wordt het nieuwe account verwijderd en:of een alternatief voorgesteld. Erg vreemd dat dit bij jou dan niet het geval geweest zou zijn. Maar de computerwonderen zijn dus blijkbaar de wereld niet uit ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad,dit vind ik ook erg vreemd,ik heb zelfs al een bericht gekregen voor hem van de verzekering om in te dienen aan de belasting

Ik kan die persoon natuurlijk niet verwittigen want dan kom ik bij mij aan,wel heb ik dat terug gestuurd naar de verzender om te zeggen dat ze mis zijn maar daar krijg ik geen antwoord op

Maaz zo kan die persoon ook mailtjes voor mij bestemd krijgen,heeeeeel vervelend

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest waarschijnlijke oorzaak is dat die andere persoon steeds het verkeerde e-mailadres invult wanneer hij iets bestelt. Hij gebruikt dan per abuis het e-mailadres van opi82.

Ook aan zijn verzekeraar heeft hij het verkeerde e-mailadres doorgegeven.

Zoiets heb ik zelf ook meegemaakt. Ik kreeg over verschillende jaren diverse e-mails die duidelijk niet voor mij bestemd waren. Daar zat gevoelige informatie bij. Zo werden mij inloggegevens toegezonden voor een vakbond waar ikzelf geen lid van was.

Toen ik mail kreeg van het HP pensioenfonds (terwijl ik nooit bij HP heb gewerkt), heb ik contact opgenomen met dat pensioenfonds. Ik uitte de veronderstelling dat die andere persoon dezelfde naam en een bijna gelijk e-mailadres had als ik, maar dat hij een teken (een punt?) in zijn e-mailadres was vergeten. En dat bleek zo te zijn.

Stel dat mijn e-mailadres janklaassen @ planet.nl zou zijn (zonder de spaties), dan was het e-mailadres van die andere persoon jan.klaassen @ planet.nl.

Die andere persoon bleek niet alleen een naamgenoot te zijn (zelfde voor- en achternaam), maar we bleken ook familie van elkaar te zijn. Weliswaar in de verte, maar toch... Naderhand hebben we nog een leuk contact via e-mails gehad met elkaar. En hij beloofde dat hij voortaan beter op zou letten, wanneer hij zijn e-mailadres ergens op moest geven.

opi82: je kent nu het adres waar die andere persoon woont. Hem mailen kan natuurlijk niet. Maar je kunt hem wel een brief schrijven en daarin aangeven dat hij hoogstwaarschijnlijk steeds het verkeerde e-mailadres opgeeft, namelijk het jouwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gmail kan "het puntje" alvast niet meespelen: of je nu een mailtje stuurt naar jan.klxxssen @ gmail.com of naar janklxxsen @ gmail.com: de mail komt sowieso bij de juiste bestemmeling terecht ... idem dito voor wat betreft het inloggen: inloggen op jan.klxxssen @ gmail.com lukt zelfs perfect wanneer je janklxxssen @ gmail.com invoert bij Geef uw e-mailadres op in het inlogscherm van gmail.

Adresgegevens Google België:

Google Belgium

Etterbeeksesteenweg 176-180

1040 Brussel

Klik hier voor het telefoonnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb antwoord gekregen maar ben er niet verder mee,voor hen is het niet mogelijk dat er twee dezelfde adressen bestaan;ze raden mij aan om de afzender te verwittigen,heb ik gedaan maar die reageren daar niet op,gelukkig is het nog maar twee keer voor gevallen anders moet ik de eigenaar van het a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.